Mesonauta festivus


Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Berichten
1,899
Locatie
wageningen
10 Jaar geleden heb ik een koppeltje Mesonauta merificus gehad, geweldige vissen. Helaas heb ik verder weinig ervaring met de verschillende mesonauta soorten kunnen opdoen.
Tot nu toe tenminste, ik krijg vrijdag 3 nieuwe bakken binnen van 145x70 x30 cm, zoals je ziet zijn het ondiepe bakken, ik ben van plan er verschillende Pantanal biotopen in te maken, daar zou ik ook graag Mesonauta festivus in houden. Is dit te doen in 30cm diepte?
 
Ik vind serieuslyfish een fijne bron met veel goede informatie, maar bij de bakgrootte heb ik toch altijd mijn twijfels. Gebaseerd op amerikaanse maatstaven en daarmee niet altijd voldoende voor dierenwelzijn.
 
Hier heb ik toch even mn twijfels bij seriouslyfish. Zij geven qua maat namelijk aan dat de M.Festivus maar 10cm wordt, en diverse andere bronnen geven 15-20cm aan.
Zelf heb ik deze vissen al diverse malen bij medehobbyisten gezien op een formaat van krap tegen de 20cm aan.
Het zijn verder wel erg rustige vissen, dus hebben minder ruimte nodig dan ander ZA cichliden van het zelfde formaat (waarvoor ik persoonlijk 200x60 de minimum vind) maar 30cm diepte vind ik wel echt te weinig voor een relatief hoog gebouwde vis.
 

Terug
Bovenaan