Merkwaardige alg.


M

Midas92

Guest
Sinds een tijdje zit in tegen dit stukje al aan te kijken. Ik heb het expres laten zitten omdat ik het wel een apart algje vond en nog nooit eerder gezien heb. Het zit ook alleen op dit plekje in mijn bak.

Verder heb ik ook wat penseel alg groeien en ik had te maken met flink wat draadalg. Misschien dat hier een link mee te leggen is?

Iemand enig idee wat het is?

Dit is het stukje ingezoomd:
261935_0_82_dsc_0432.jpg


Hier zie je het zitten op mijn achterwand:
249962_0_82_dsc_0433.jpg


Alvast bedankt :thumbs:
 
Iemand dit algje al ooit eerder gezien?(als het een algen soort is).

Ik kom bij google ook niets tegen over deze soort.
 
Ik heb iets soortgelijks gehad in een 80cm bak en schraapte dat spul met een pasje van de achterwand af.
Geen idee wat het is maar vond het wel een beetje op iets van kleine pokken lijken die je in zout water ziet.
 
In het begin stadium vond ik het ook erg veel op een annemoon oid lijken. Weg halen lijkt me inderdaad niet lastig, maar ik heb het bewust laten zitten omdat ik dit nog nooit eerder gezien heb, met de hoop dat het niet schadelijk zou zijn.

Vond het wel een grappig 'pluisje' :p
 
Ik heb ook wel eens zo'n plukje op mijn stuk hout gehad. Ik vond het eigenlijk best wel mooi want het wapperde mooi mee in de stroming. En het is groen dus ook niet een lelijke kleur. Ik weet niet of het schadelijk is?
 

Terug
Bovenaan