merknaam conectoren daytime


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
Hallo heeft iemand enige idee wat voor type en merknaam connector daytime led gebruikt
Schermafdruk op 2020-04-28 11-30-26.png

Staat helaas geen merk of aanduiding op
Iemand enig idee
 
Waarschijnlijk een type dat alleen geschikt is én gemaakt wordt voor Daytime. Een euvel volgens welk principe elke merkfabrikant graag mee werkt. JMB doet dat bijvoorbeeld ook. Ook die stekkers zijn elders niet verkrijgbaar.
 
Waarschijnlijk een type dat alleen geschikt is én gemaakt wordt voor Daytime. Een euvel volgens welk principe elke merkfabrikant graag mee werkt. JMB doet dat bijvoorbeeld ook. Ook die stekkers zijn elders niet verkrijgbaar.
Jawel, zijn gewoon m8 of m12 stekkers
Althans volgens 1 van de foto’s die ik voorbij zal komen


Hallo heeft iemand enige idee wat voor type en merknaam connector daytime led gebruikt Bekijk bijlage 297079
Staat helaas geen merk of aanduiding op
Iemand enig idee
Heb je ook een foto van de binnenkant?
 
Jawel, zijn gewoon m8 of m12 stekkers
Althans volgens 1 van de foto’s die ik voorbij zal komen

Heb je ook een foto van de binnenkant?
krijg morgen mijn uitbreiding binnen zal dan even een foto maken
weet wel dat er 5 pinnen in zitten of gaten
heb net even gekeken maar wat je aangaf lijkt er wel op zag ook de prijs er van :eek:
Waarschijnlijk een type dat alleen geschikt is én gemaakt wordt voor Daytime. Een euvel volgens welk principe elke merkfabrikant graag mee werkt. JMB doet dat bijvoorbeeld ook. Ook die stekkers zijn elders niet verkrijgbaar.
Hoop het niet Ben want zat even naar een split kabel te kijken :eek: vandaar mijn vraag
 
Jawel, zijn gewoon m8 of m12 stekkers
Althans volgens 1 van de foto’s die ik voorbij zal komen



Heb je ook een foto van de binnenkant?
Nou ja, ik dacht dit om de volgende reden; ik heb JMB balken zoals je weet en wilde voor mijn eigenbouw aquariumcomputer mijn verlengsnoeren niet stuk maken en zocht dus extra stekkers. Daarbij kwam ook ik de M8 en M12 stekkers tegen. Er zijn trouwens nog veel meer maten maar ik zou dan M8 moeten hebben de female stekker metende maar daar dan bleek de schroef draad weer op een andere plek te zitten of er was geen schroefdraad. Er zijn varianten met een heel korte insteekrand en andere met een veel diepere rand. Waterdicht en niet waterdicht. Metaal of plastic. Al die stekkers zijn op zich heel precies beschreven, alleen heb je bij je eigen stekkers die beschrijving niet en daar zit dan de gok. Kort en goed binnen één maat zitten zeer veel varianten! JMB is trouwens later ook nog op een andere grotere stekker maat overgegegaan.
 
Nou ja, ik dacht dit om de volgende reden; ik heb JMB balken zoals je weet en wilde voor mijn eigenbouw aquariumcomputer mijn verlengsnoeren niet stuk maken en zocht dus extra stekkers. Daarbij kwam ook ik de M8 en M12 stekkers tegen. Er zijn trouwens nog veel meer maten maar ik zou dan M8 moeten hebben de female stekker metende maar daar dan bleek de schroef draad weer op een andere plek te zitten of er was geen schroefdraad. Er zijn varianten met een heel korte insteekrand en andere met een veel diepere rand. Waterdicht en niet waterdicht. Metaal of plastic. Al die stekkers zijn op zich heel precies beschreven, alleen heb je bij je eigen stekkers die beschrijving niet en daar zit dan de gok. Kort en goed binnen één maat zitten zeer veel varianten! JMB is trouwens later ook nog op een andere grotere stekker maat overgegegaan.
Zou verwachten dat een industrie standaard stekker niet zoveel opties heeft, althans ik ken maar 1 vorm/soort m12 of m8
 
Ben bang dat de foto niet gaat lukken vandaag dpd is meestal vroeg hier :giggle:
Maar nu nog niets gezien :cry:ook nog geen melding gehad :juggle:
Nou ja morgen weer een dag :)
 
Zou verwachten dat een industrie standaard stekker niet zoveel opties heeft, althans ik ken maar 1 vorm/soort m12 of m8
Er zijn wel normen voor de verschillende stekkers, zo is er wel een Din norm (zie hieronder) en volgens mij zijn er ook nog Nen nummers. Maar dan nog moet je weten of je eigen stekkers ook aan die norm voldoen. En JMB vertelt je niet aan welke norm hun stekkers voldoen. Zelf heb ik behoorlijk veel energie in gestoken om erachter te komen wat ik zou moeten hebben. En dat is mij niet gelukt. Maar dat er stekkers bestaan die zullen passen daar ben ook ik wel zeker van. Maar welke variant...

 
IN het licht van bovenstaande vroeger had je in Alkmaar elco en Electron en in hoorn had je jonker als je er niet uit kwam nam je de stekker mee en negen van de tien keer kwam je er samen wel uit.
Zo zal het in andere plaatsen ook wel zijn geweest van die fijne winkels waar je nog heerlijk kon bomen over de elektronica hobby.
Helaas verleden tijd blijft jammer.
Das helaas tegenwoordig wel anders lijkt leuk dat internet maar soms :juggle:
 
IN het licht van bovenstaande vroeger had je in Alkmaar elco en Electron en in hoorn had je jonker als je er niet uit kwam nam je de stekker mee en negen van de tien keer kwam je er samen wel uit.
Zo zal het in andere plaatsen ook wel zijn geweest van die fijne winkels waar je nog heerlijk kon bomen over de elektronica hobby.
Helaas verleden tijd blijft jammer.
Das helaas tegenwoordig wel anders lijkt leuk dat internet maar soms :juggle:
Heeft smorenberg het niet?
Dacht dat die nog wel bestond.

radio elco is inderdaad niks meer, althans de laatste keer dat ik er was was het drama
 
Heeft smorenberg het niet?
Dacht dat die nog wel bestond.

radio elco is inderdaad niks meer, althans de laatste keer dat ik er was was het drama
Bestaat nog maar is niet echt gesorteerd op dit gebied.
en vind winkel en personeel :juggle: ;)
 
zoals beloofd foto´s
SAM_1826.JPG

SAM_1827.JPG

loop er over te denken om de pluggen maar te vervangen voor voor xlr pluggen zijn wat vriendelijker geprijsd en hier nog grote voorraad aanwezig uit de radio tijd ;) :D
 
Lijkt wel vrij veel op XLR of DMX maar de pin-mapping klopt niet.

zou idd voor een XLR of MOLEX gaan.
D-SUB kan ook nog wel.
 

Terug
Bovenaan