melkwater


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Hoi.
Ik heb sinds een week een probleem met mijn water. Het blijft n.l. melkachtig. Ik heb al 2 keer 50% wissel gedaan ,maar het helpt niet! Iemand een idee wat dit is en hoe ik er vanaf kom?
Waterwaardes;
GH 16,8
KH 16,8
TC 0
PH 8,5
NO2 0
No3 20
Getest met strips

Hellup!!!!!!!!!!!
 
Hoe lang draait de bak al?
En heb je een foto?
Nog iets aan je filter gedaan, het kunnen bacteriën zijn namelijk.
 
Hoe lang draait de bak al?
En heb je een foto?
Nog iets aan je filter gedaan, het kunnen bacteriën zijn namelijk.
Dit is een vrij nieuwe bak. Hij draait nu 4 weken, mijn andere bak was lek. Ik heb idd een dwerggourami met een zweer en het vrouwtje had het ook, die is inmiddels overleden. Ik ben bezig met Esha 2000, maar het witte was er voor ik ging behandelen. Ik zal proberen een foto te maken
 
Dit is een vrij nieuwe bak. Hij draait nu 4 weken, mijn andere bak was lek. Ik heb idd een dwerggourami met een zweer en het vrouwtje had het ook, die is inmiddels overleden. Ik ben bezig met Esha 2000, maar het witte was er voor ik ging behandelen. Ik zal proberen een foto te maken

unnamed.jpg
 
In een vrij nieuwe bak niets aan doen.
Dus ook niet overdreven verversen. De bacterien zoeken balans.
En soms kan dat best een paar weken duren.

Je kunt het krijgen in nieuwe bakken. Of oudere bakken die te rigoureus zijn schoongemaakt.
Ook een antibacterieel middel kan zoiets veroorzaken.
 
die "zweer" op je dwergoerami zou zomaar eens met het irido virus te maken kunnen hebben.

daar ga je niks tegen kunnen doen, helaas bevatten veel dwerg goerami´s dit virus en is het zeer besmettelijk onderling.

wss is die vrouw daar ook aan overleden en zal de man snel volgen.
 
In een vrij nieuwe bak niets aan doen.
Dus ook niet overdreven verversen. De bacterien zoeken balans.
En soms kan dat best een paar weken duren.

Je kunt het krijgen in nieuwe bakken. Of oudere bakken die te rigoureus zijn schoongemaakt.
Ook een antibacterieel middel kan zoiets veroorzaken.


Hier heb je al een heel duidelijk antwoord en je zou een potje geduld erbij open kunnen trekken;). Gaat wel weer weg hoor:deal:
 
die "zweer" op je dwergoerami zou zomaar eens met het irido virus te maken kunnen hebben.

daar ga je niks tegen kunnen doen, helaas bevatten veel dwerg goerami´s dit virus en is het zeer besmettelijk onderling.

wss is die vrouw daar ook aan overleden en zal de man snel volgen.
Dat is balen, maar dank je wel.
 
Bedankt voor jullie reacties. De bak wordt al iets helderder, dus maar afwachten.
 
Apart filter erbij vol met watten stoppen.

Dat verzadigt sneller. grote filters laten ze door.
 
Bedankt voor jullie reacties. De bak wordt al iets helderder, dus maar afwachten.
Als je nog eens een vis moet behandelen raad ik aan dit in een aparte bak te doen, ten eerste zodat de andere vissen de medicijnen niet opnemen, en omdat je anders zoveel medicatie verspilt door bv. in 100ltr te gebruiken dan bv een quarantainebak van 40ltr.
 
Als je nog eens een vis moet behandelen raad ik aan dit in een aparte bak te doen, ten eerste zodat de andere vissen de medicijnen niet opnemen, en omdat je anders zoveel medicatie verspilt door bv. in 100ltr te gebruiken dan bv een quarantainebak van 40ltr.
Goede tip! dank je wel! Waarom bedenk ik niet zoiets simpels!
 
Had er ook last van. Heb er bij elke bak filters bijgezet , met vol watten, en spons boven op. voor het inzuigen.
 

Terug
Bovenaan