Meisie94's Juwel Rio 125 & Panorama 100.


M

meisie94

Guest
Ik zal ook maar eens wat fotootjes posten :D
Helaas wel foto kwaliteit xD

Rio 125;
Bestand:
Betta man
Baby ballon mollys
baby zwaarddragers
baby guppen.
5x corydora paleatus ( eentje pas overleden)
x helena slakken.

321443.jpg




Panorama 100:
Betta vrouw.
2x ancistrus koppel + baby's!
Vuurgarnalen.
x slakken
x helena's

321441.jpg


321440.jpg


321442.jpg
 
Mooie bakken, alleen wat is dat links voorin bij je panorama. Het filter?
Ik zou voor kiezen om die meer naar achter te zetten, want nu is wel erg in het zicht.

Maar verder thumbs up!
 
ja klopt dat is het filter, die staat op dit moment nog daar omdat het eigenlijk eerst om te testen was, maar moeten even kijken waar we de compressor kwijt kunnen:). '

Drijfplanten ga ik vandaag ophalen, dat vinden de betta's ook fijner:)en bij het vrouwtje wil ik er eigenlijk 1 of 2 bijzetten en dan pas man terug want de man was heel erg aan het jagen achter het vrouwtje vandaar nu apart.
 
Zie ik nu een zwarte Betta man?
Wauwie :)
 
zwart met paars/blauw inderdaad.

321459.jpg
 
oeiiiiiii die is mooooooooooooi
 
320824.jpg


de 2 ancistrus koppels met wat jong grut :D
( vrouw, man, man , vrouw) van links naar rechts
 
gister zijn er 2 stukken hout bij gekomen:), heb dus een grotere naar de rio verplaats, en de rest aangevuld in de panorama,

321532.jpg


321533.jpg
 
321715.jpg


k heb een tweede betta vrouw bijgenomen, en 2 dagen later het mannetje weer bijgevoegd.
mijn nieuwe aanwinst hierboven,
 
Ik vind je water heel erg troebel, hoe komt dat?
En misschien wat meer hout of plantjes, het oogt nogal kaal.
Waarom vul je het water niet helemaal tot bovenaan? Lijkt me zo vervelend om naar dat licht zo te kijken. Ik vul hem altijd al bij als ik een heel dun streepje licht zie.. hihi

De ancistrussen zijn prachtig mooi.... en de betta ook..
 
Water is niet troebel maar zaten al wat lopers op toen we hem kochten en die krijg ik er niet af, alles is ook telefoon kwaliteit en met uploaden nog erger verslechterd.

hij is nu tot de rand gevuld, was toen nog bezig met planten en amder komt dat tegen mij lichten aan.

dankjewel, zal vanavond eens een updatje maken hoe het er nu bij staat :)
 
Kijk dat zijn heel andere foto's. Mooi!
Ben allen niet kapot van al die waterpest maar dat is een persoonlijke mening...
Denk dat een ander plantje in plaats daarvan meer rust in de bak zal.brengen. Waterpest is sowieso trouwens meer een koudwater plant, geschikt voor subtropisch..
 
Ik vind het wat hebben, die overal willekeurig opduikende waterpest! Gewoon lekker laten groeien en dan heb je straks een ware jungle! :D

Qua temperatuur voor dit plantje valt het allemaal best mee. Wij hebben hem tijden in een bak waar het water 25 graden C. was gehad, geen enkel probleem. Kasselman vermeldt in haar boek dat de plant winterhard is, een optimale temperatuur van 20 to 24 graden C. en een maximumtemperatuur van 30 graden C.

~ Ivo
 
Waterpest heb ik voornamelijk omdat deze het als enige goed deden maar de rest groeit nu ook prima door!
Vind het erg leuk om de garnalen erin te zien kruipen haha!

En ik snoei waterpest gemiddeld iedere week omdat hij te hoog word en dan gaat hij in de andere bakken.
Deze twee bakken zijn mijn projecten en de grote moet ik naar fouten kijken maar krijg er geen speld tussen bij vriendlief, staan weinig planten in en heb aangeboden een ander leuk bestand wat makkelijker in onderhoud zeg maar want hij vind plantenbakken niet mooi. Dus in de richting van malawi. Maar dat is ook njet goed
 
Er zijn verschillende soorten die waterpest genoemd worden. O.a. Egeria densa (warm), Egeria canadensis (koud), Elodea nuttallii (koud) en Hydrilla verticillata (warm). Deze zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit, maar zijn voor het getrainde oog van elkaar te onderscheiden. http://www.thewildclassroom.com/biodive ... Elodea.htm

Dat het 'sowieso meer een koudwaterplant is' is dus niet waar. Het ligt eraan welke waterpest je precies hebt. Ze worden door elkaar verkocht waardoor het kan zijn dat de waterpest die je in de ene winkel koopt afsterft, terwijl de waterpest uit een andere winkel het prima doet.
 
Dat wist ik niet!
Leuk weetje Jones!
im heb de hydrilia zo te zien :)
5 bladerige ringen zeg maar :)
 
De temperaturen die ik benoemde betroffen de Egeria densa, terwijl ik me ervan bewust was dat het ook de Hydrilla zou kunnen zijn (een van de andere soorten die Jones noemde herkende ik er niet in), echter wetende dat voor de Hydrilla verticillata vrijwel hetzelfde geldt. Ik heb de Hydrilla er zekerheidshalve nog even bij gezocht in het boek van Kasselman: winterhard, optimale temperatuur van 20 to 27 (geen 24 zoals bij de Egeria) graden C. en een maximumtemperatuur van 30 graden C.

~ Ivo
 
Oh dan! Hier staat ie op 26 :)
 
Of ik heb verschillende of ze zijn eigenwijs heb eens zitten kijkennamelijk, sommigen hebben 3 /4 of 5 bladeren, nou kan dat wel heb ooit 1 bosje bij vrienden vandaan een een setje van 10 bosjes online besteld xd
 
Danku Danku:)
 
Even geprobeert wat goeie fotos te maken van garnalen :D wat aardig gelukt is.

d942.jpg


klkh.jpg


na1b.jpg


93du.jpg


v18o.jpg


lhr5.jpg


rtd4.jpg


gxue.jpg


8nu7.jpg


i54r.jpg


Blijft mooi mannetje (L)!
bmo3.jpg
 

Terug
Bovenaan