Megalamphodus Megalopterus


Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Berichten
504
Hallo allemaal,

ik kwam laatst de zwarte fantoomzalm tegen in de dierenwinkel. In het begin keek ik er bijna overheen, :D maar toen keek ik wat beter, en was ik meteen betoverd: Zwart is weer eens wat anders dan geel of rood, en dat 'oog' op hun zijkant :smitten: De mysterie die ze over zich hebben (of dat kan aan mij liggen). Kortom ik ben helemaal fan deze prachtige vis... Nu vroeg ik mij alleen af, kunnen deze prachtvisjes op een temperatuur van 22/23 graden gehouden worden, of moet het echt warmer? En maakt de verhouding man/vrouw uit, of niet???
Graag hoor ik jullie idee�n/meningen en ervaringen hiermee...
 
Deze vissen hebben inderdaad wat mysterieus aan zich. :p
Ik denk dat je het beste de temperatuur iets warmer kan doen maar in principe zou 23 graden ook wel kunnen. De verhouding tussen man en vrouw maak niet zoveel uit denk ik.
 
hi Mike (zo denk ik tenminste dat je heet).

Een soortje uit de hoger gelegen delen van Zuidwest-Brazili�, maar ook uit Bolivia dat je hebt uitgezocht dus. Zou met die informatie prima te houden moeten zijn op jouw genoemde 22/23 graden (met zomerse opwarming die geen punt is).


Vanwaar je vraag naar de temperatuur? Wil je er iets specifieks mee combineren?


~ Ivo
 
Ik dacht aan Trichogaster chuna erbij.
En aangezien die op lagere temperaturen moeten (toch?) vroeg ik dat me zo af... Ontzettend bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
 
En met lager bedoel ik dus rond 22/23
graden...
 
Lijkt me prima.

~ Ivo
 
De chuna's wensen drijfplanten en de fantomen die kleuren onder de drijfplanten nog mooier. Dus de combinatie is goed.
 
Ik heb eveneens een vraag: Weet iemand hoe oud deze visjes worden? Ik kan op internet niets terugvinden. Ik heb ze ondertussen ruim anderhalf jaar in mijn aquarium en nu gaat er af en toe eentje dood (vorig maand reeds eentje), nu is er weer eentje met een doodstrijd bezig. De reden is me onbekend. Er is verder niets aan te zien. Geen wondjes, zwellingen. Ze happen niet naar lucht. De andere zien er trouwens allemaal gelukkig uit.
 
Rode fantoomzalm - Het Natuurhuis



www.hetnatuurhuis.nl � Onze aquariumvissen � Aquarium � vissen



De Megalamphodus sweglesi of Rode fantoomzalm is zowel onderling als ten opzichte van ... Home natuur-home � Over ons .... Het grootste gedeelte van de dag wordt op deze plekken doorgebracht. ... De vis kan een bij goede verzorging 2 jaar oud worden. ..... De onderbuik is roze en de rug heeft 3 zwarte plekken.


Willen zacht water, ph 6, 6,5.
 
Hyphessobrycon megalopterus - Zwarte Fantoomzalm



www.hobbykwekers.nl � ... � Characidae � Hyphessobrycon



De Megalamphodus megalopterus of Zwarte Fantoomzalm is een van de leuke soorten die in een gezelschapsaquarium gehouden kunnen worden.
 
Ok, dan vermoed ik dat de tijd die ze met de tijd in mijn aquarium (1 jaar en 7 maand) + de tijd die ze in de winkel(s) hebben doorgebracht (waren reeds ongeveer volwassen) richting 2 jaar gaan en dat dat dan de reden van de sterfte is...
 
Tja, dan zorgen voor jong broed, he.
Trachten zelf te kweken.
 
Nou bij mij zitten ze sinds vrijdaf in het aquarium en als ik het zo zie ga ik er dan anderhalf jaar een hoop plezier aan beleven! In t echt zijn ze nig mooier dan op de plaatjes :) :smitten:
 

Terug
Bovenaan