Meer vissen toevoegen


L

loki-

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een 100L bak van 70x35x50 waarvan de waterstand op ongeveer 35/40 cm zit. Een binnenfilter aquaflow 300 (het is een vrij sterke pomp voor een 100L bak dus stroomt het niet gelijk de bak in om de stroming te verminderen) en een 200 watt ecoheater. Dit zit er nu allemaal in qua vissen:

4x Betta splendens (1m 3v)
3x Corydoras aeneus albino
3x Otocinclus affinis

En ja, met de Betta's gaat het prima ?. Ik wilde graag het vissenbestand wat uitbreiden, namelijk:

Alles wat ik nu heb +
10x Neon tetra
4/6x Dwergklauwkikker

Qua waterwaardes en temperatuur zou dit volgens mij allemaal prima moeten kunnen maar, ik wilde toch nog even om jullie mening vragen voordat ik ze ook echt zou kopen.
 
Corydoras en Otocinclus zijn groepsvissen en zitten nu ik best kleine groepjes. Zou je deze niet kunnen uitbreiden?
 
Oh ja, dat kan ook maar, ze doen het prima hoor, ik zie niet echt dat ze zich oncomfortabel voelen, ze zijn vrij gezellig bezig nu. Ik zal er over nadenken. En als ik de groepjes uitbreid, zou het dan nog mogelijk zijn om dat groepje neons in de bak te doen? Of misschien zelfs beide? Al denk ik dat de dwergklauwkikkers, neons en de (misschien) uitgebreide groepjes te veel zou zijn voor de tank.
 
Ik weet het antwoord niet op die vragen, anderen misschien wel.
Maar om uit te breiden en extra soorten toe te voegen lijkt me wat druk worden.
De reden dat ze nu relaxt zijn is misschien omdat er nog niet veel (andere soorten) vissen bij zitten :)
 
Oh ja, dat zou inderdaad best kunnen. Ik zal nog eventjes nadenken over wat ik precies ga doen maar, bedankt voor de suggestie van het uitbreiden van de andere groepjes ?
 
ook al geeft je filtetje een deftig debiet, qua filtercapaciteit is het geen hoogvlieger.
Ik zou niet veel meer toevoegen.
En mag ik vragen waarom je verwarmingselement dubbel zo sterk is of normaal gezien nodig is?
Teveel verwarmingscapaciteit doet je temperatuur meer schommelen.
 
Corydorassen zijn geen scholenvissen, maar wèl groepsvissen. Bij 6 tot 8 vissen, eigenlijk liefst nog een paar meer, voelen ze zich echt beter. Ik zou dat groepje dus zeker uitbreiden. Hetzelfde geldt voor Otocinclus.

Dan heb je nog wel wat ruimte in het midden en onderin. Maar qua aantal per liters moet je wel een beetje gaan oppassen, ik zou persoonlijk voor een klein schooltje niet te grote zalmpjes gaan. Bijvoorbeeld Hyphessobrycon amandae (vuurtetra).
 
ook al geeft je filtetje een deftig debiet, qua filtercapaciteit is het geen hoogvlieger.
Ik zou niet veel meer toevoegen.
En mag ik vragen waarom je verwarmingselement dubbel zo sterk is of normaal gezien nodig is?
Teveel verwarmingscapaciteit doet je temperatuur meer schommelen.
Oh sorry, het is 100 watt, typfoutje ?
 
Corydorassen zijn geen scholenvissen, maar wèl groepsvissen. Bij 6 tot 8 vissen, eigenlijk liefst nog een paar meer, voelen ze zich echt beter. Ik zou dat groepje dus zeker uitbreiden. Hetzelfde geldt voor Otocinclus.

Dan heb je nog wel wat ruimte in het midden en onderin. Maar qua aantal per liters moet je wel een beetje gaan oppassen, ik zou persoonlijk voor een klein schooltje niet te grote zalmpjes gaan. Bijvoorbeeld Hyphessobrycon amandae (vuurtetra).
Oké, ik zal het onthouden! Ook bedankt voor de suggestie van een klein scholenvisje, de vuurtetra lijkt me zeker leuk maar, ik kan altijd nog eventjes verder kijken. ?
 
Oké, ik zal het onthouden! Ook bedankt voor de suggestie van een klein scholenvisje, de vuurtetra lijkt me zeker leuk maar, ik kan altijd nog eventjes verder kijken. ?
Dat zou ik zeker doen!
Er zijn heel veel mogelijkheden, ik heb her en der in deze rubriek al tientallen soorten genoemd.
Handig is ook de zoekfunctie op AquaVisie ( http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp ) eens te gebruiken en te kijken wat je dan tegenkomt.

Natuurlijk nog wèl altijd aanvullende informatie over wat je interessant vindt zoeken!
 

Terug
Bovenaan