Mbuna visbestand 100 x 50 x 45


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit qua visbestand, momenteel heb ik 6 jonge Saulosi's in de bak zwemmen, ik was van plan om deze groep groter te gaan maken maar....
Een beetje afwisseling is ook wel leuk, en nu heb ik het plan om er twee soorten bij te zetten, de groep Saulosi's wil ik dan tot 7 a 9 uitbreiden en van onderstaand 2 harems en/of koppels

Waar ik aan denk,

- Cynotilapia Afra Jalo Reef, maar omdat deze enigszins lijkt op de Saulosi wordt dit afgeraden, de vrouwen zijn wel verschillend dus kans op kruising is er dan niet?
- Metriaclima sp. Elongatus Chewere, dit schijnt een redelijk agressieve soort te zijn en mijn bak is niet zo heel groot
- Melanochromis Maingano, door zijn verticale strepen een mooi contrast maar schijnt ook erg agressief te zijn.
- Labidochromis Caeruleus White, niet erg kleurrijk maar wel erg geschikt
- Chindongo Elongatus neon spot, ook een erg mooie vis en geschikt

Als iemand nog een mooie suggestie heeft hoor ik dat graag.

Groet,
Patrick
 
momenteel heb ik 6 jonge Saulosi's in de bak zwemmen, ik was van plan om deze groep groter te gaan maken maar....
Dat gaat vanzelf Patrix, heb mijn bakkie nu sinds augustus 2020 draaien en als ik zie wat daar al allemaal aan jong grut in zit.
Heb pas 2 vrouwtjes met eieren apart gezet, puur om eens te kijken naar al dat jong grut. (beetje op verzoek van de bedrijfsmanager hier ;))
De Metriaclima lombardoi had maar liefs zo'n 45 stuks jongbroed en de Aulonocara Sp. multicolor ca 25 stuks, in het grote aquarium zelf zwemmen nog zeker 15-20 jonge visjes rond waaronder ook verschillende saulosi's
Nu heb ik een Aulonocara hansbaenschi apart zitten met eieren, ben benieuwd wat daar van komt, maar daarna hou ik op met apart zetten omdat ik niet weet waar naar toe met al dat grut, mochten zich leden dit lezen en zich geroepen voelen om er een paar op te vangen in hun eigen bak, doe een PB
 
Op heel veel jongbroed zit ik niet te wachten eerlijk gezegd, ik heb daar ook de ruimte niet voor.
Ik was van plan om alleen Saulosi's te gaan houden, totdat ik een paar andere soorten zag bij de kweker.

Voor de Maingano heb ik nu geen plaats meer, helaas.
 

Terug
Bovenaan