Martinez Sprookjesbos


Het Sprookjesbos
20181012_195000.jpg
20181012_195013.jpg
20181012_195133.jpg
 
Wauw! deze bak heb ik nog niet voorbij zien komen, werkelijk schitterend.
 
Zaterdag Weekelijkse water verversing 30% (gewoon kraanwater), dan meten en aanvullen (no3/ po4)

Dinsdag profito 20 ml en 20 ml kalium

Vrijdag complete plantenvoeding (csm+b, met aanvulling) 25ml en 25 ml kalium
Ik zie hier dat je extra Kalium toevoegt, is de Kalium in de KNO3 wellicht niet voldoende, en heb je dat ook geconstateerd?
 
Ja en nee, heb het in het verleden laten meten. Alleen deze methode gebruik ik niet meer.

Ik geef wekelijks na waterwissels (50%) macro elementen ( no3, po4 en Kalium in één) 50ml volgens de rekenformule van aquariumbemesting gemaakt, maar slechts 1x per week + 25ml fe van drak. 3x in de week 25ml kramerdrak (zondag, dinsdag, donderdag).

Bak blijft zo super stabiel en als ik meet heb ik de zelfde waardes.
 
Thx,
Heb een iets andere verlichting, was eigenlijk een noodsprong, omdat er een tl kapot was en niet de juiste had liggen. Hij doet het goed en de verlichting ben ik echt blij mee. Geluk bij een ongeluk.
 
Oké, dus hieruit kan ik opmaken dat je niet zeker weet of de extra kalium nodig is?
Mijn planten vertonen wat gebreksverschijnselen, dus ik ben een beetje zoekende naar de missende schakel.
 
Dat klopt, ik was gewoon benieuwd naar jou bevindingen, jou bakken staan er echt schitterend bij vandaar.
 

Terug
Bovenaan