Mannetjes antennebaars agressief tegen vrouwtje?


Mr.Lix

Active member
Lid geworden
1 februari 2019
Berichten
38
Leeftijd
22
Hoi mensen.

Ik heb 2 antennebaarzen 1 mannetje en 1 vrouwtje. Alleen is het mannetje heel agressief tegen het vrouwtje. Het vrouwtje heeft amper vinnen over!

Wat moet ik nu doen? (Het vrouwtje zit al apart)

Groeten, Noah
 
mijn bak is 100 liter 80x30x40. Het zijn wel 100% mannetje en vrouwtje. Zou het kunnen zijn doordat het mannetje eerder al een vrouwtje heeft gehad?
 
Een mannetje en vrouwtje maakt niet per se een paartje. Net als mensen kunnen vissen ook niet altijd met alles en iedereen overweg. Kans dat de 2 gewoon niet klikken.
Zou het kunnen zijn doordat het mannetje eerder al een vrouwtje heeft gehad?
Je hebt de vrouw later toegevoegd? Grote kans dat de man haar (of mogelijk hem) als indringer in zijn territorium ziet en daardoor gaat verjagen. Mogelijk gaat het beter als je beide vissen uit de bak haalt, deze anders inricht en ze tegelijkertijd terug plaatst. Zo heeft geen van beide nog een territorium en gaan ze zoeken naar een nieuwe plek en gaat het wellicht wel goed
 
Ik had eerst 2 antennebaarzen gekocht en toen waren blijkbaar het 2 mannen. 2 maanvissen gekocht en bij de antennebaars ingedaan (heb daar spijt van omdat het maar een bakje van 60 liter was) een tijdje later had ik bij de 2 maanvissen nog een vrouwtjes antennebaars toegevoegd. die ging dood (verwacht Door het mannetje) Nu heb ik een 100 liter aquarium en ben maanvisloos. ik ga dat opnieuw inrichten idee nog gauw proberen!
 
Ok de bak is opnieuw ingericht. Het mannetje schiet nu niet meer achter het vrouwtje aan maar zwemt erachteraan. Dus dat is denk ik een verbetering :D
 
Ik heb jammer genoeg nooit fotos gemaakt van alles hiervoor.. een foto van het aquarium nu en de vissen komt morgen vanwege dat het licht nu uit is.
 
20190729_203816.jpg
20190525_194453.jpg
1564483472916-1262763631.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een foto van het vrouwtje. het aquarium voor en het aquarium na
 
Aangezien het vrouwtje (netzoals de vorige) telkens achterna word gezeten en de staart word afgebeten heb ik besloten het vrouwtje weg te doen en het mannetje alleen te laten.
 
Verbetering als ik mn nek zo draai :D Zou alleen dat luchtpompje uitdoen, als het echt warm is en de vissen aan het oppervlak gaan hangen kan deze handig zijn, voor de rest is het voor je vissen prima, maar je planten worden er minder blij van omdat het de co2, wat planten nodig hebben om te groeien, sneller uit het water haalt. Je zou alles aangesloten kunnen laten, wel verstandig mocht je dat niet hebben een terugslagventiel (of hoe heet zo'n ding) in je luchtslang, dat je bak niet leeghevelt als je de pomp uitdoet.
 
Dankjewel! Ik zal de luchpomp uitdoen :D
 

Terug
Bovenaan