Man of vrouw kersenbuik


L

Lott3e

Guest
Hoi,

Al even geleden hebben wij 2 kleintjes gekocht maar ik vraag me toch af of het wel een koppel is zoals gezegd. Door de stip op de staart houd ik ze wel uit elkaar, haha. Ik heb het idee dat het 2 vrouwtjes zijn door de rondingen maar ik weet het gewoon niet zeker.

Met stip:
F773E55E-31B8-45BD-B30C-1F4BAC3CB66C.jpeg


Zonder stip:
99597BED-8E22-4A6E-BE7F-A7EE9912BBA7.jpeg
 
Kun je een foto maken waarop de uiteinden van de rugvin en de staartvin duidelijker te zien zijn? Aan de vorm hiervan kun je het namelijk zien.

De vrouw heeft een standaard staartvin en de rugvin is ronder. De man heeft een staartvin die ongeveer even groot is maar puntig is op het einde, ook is de rugvin van de man langer en loopt uit in een punt.
 
Ja aan de vinnen te zien, al staat de staartvin er niet helemaal op is de bovenste waarschijnlijk een vrouw.
 
Heel veel betere foto’s krijg ik momenteel helaas niet

2167BAA1-BD43-4B27-B2E4-934A7FA5F037.jpeg
1F562E64-B0E4-4785-8A8D-9C8DE09B89C2.jpeg
 
Bovenste zou ik zeggen vrouw
Onderste afhankelijk van de staartvin, is die afgerond, dan is het ook een vrouw.
 
Dan vrees ik inderdaad dat het 2 vrouwen zijn. Qua vinnen hebben ze dezelfde vormen. Heel erg aardig vinden ze elkaar ook niet momenteel. Hoewel ze wel een tijdje samen in het potje hebben gewoond :)

Binnenkort toch maar eens terug gaan dan
 
Dan vrees ik inderdaad dat het 2 vrouwen zijn. Qua vinnen hebben ze dezelfde vormen. Heel erg aardig vinden ze elkaar ook niet momenteel. Hoewel ze wel een tijdje samen in het potje hebben gewoond :)

Binnenkort toch maar eens terug gaan dan
In een zaak gekocht of bij een particulier? Tip:zwaai:org dat je de foto's kunt laten zien. Ik had hetzelfde probleem met twee Diamantgoerami's, bleken na een paar weken toch 2 mannen te zijn in plaats van m/v
Als je de foto's laat zien hoef je de vissen niet voor niets uit te vangen.
 
In een zaak gekocht of bij een particulier? Tip:zwaai:org dat je de foto's kunt laten zien. Ik had hetzelfde probleem met twee Diamantgoerami's, bleken na een paar weken toch 2 mannen te zijn in plaats van m/v
Als je de foto's laat zien hoef je de vissen niet voor niets uit te vangen.


Bij een aquarium speciaal zaak. Nog nooit problemen gehad hoor maar zelfs mensen kunnen fouten maken. Ze zijn inmiddels al een paar maanden hier dus ze waren vrij klein toen we ze meenamen omdat ze op dat moment geen volwassen koppel hadden.
 
Bij een aquarium speciaal zaak. Nog nooit problemen gehad hoor maar zelfs mensen kunnen fouten maken. Ze zijn inmiddels al een paar maanden hier dus ze waren vrij klein toen we ze meenamen omdat ze op dat moment geen volwassen koppel hadden.
Het is mij gebeurd met twee Diamantgourami's, na een paar maanden bleek ik 2 mannen te hebben, dat is ook netjes opgelost.
 
Het is mij gebeurd met twee Diamantgourami's, na een paar maanden bleek ik 2 mannen te hebben, dat is ook netjes opgelost.

Zodra manlief weer thuis is uit het buitenland gaan we even langs :)
Ik houd jullie op de hoogte, dankjewel alvast voor de snelle reacties!
 
Het zal niet bewust zijn gebeurd en ik denk dat ze best geneigd zijn om deze dan om te ruilen hoor.
 
Dan vrees ik inderdaad dat het 2 vrouwen zijn. Qua vinnen hebben ze dezelfde vormen. Heel erg aardig vinden ze elkaar ook niet momenteel. Hoewel ze wel een tijdje samen in het potje hebben gewoond :)

Binnenkort toch maar eens terug gaan dan
Twee vrouwen zijn het.

Een koppel daar zou ik niet aan beginnen. Ze fokken erger als konijnen en het aanbod is vele malen groter dan de vraag.

Alleen als je geld toe geeft raak je de jongen nog kwijt. ;)
 
Twee vrouwen zijn het.

Een koppel daar zou ik niet aan beginnen. Ze fokken erger als konijnen en het aanbod is vele malen groter dan de vraag.

Alleen als je geld toe geeft raak je de jongen nog kwijt. ;)

Heb weleens een aquarium gezien met een groepje kersenbuiken, maar wel alleen met vrouwtjes (zullen ze waarschijnlijk bewust hebben gedaan). Zover ik kon zien was er weinig tot geen agressie. Was ook wel een heel groot aquarium. Maar of twee vrouwen ook gaat werken in een kleiner aquarium?
 
Twee vrouwen zijn het.

Een koppel daar zou ik niet aan beginnen. Ze fokken erger als konijnen en het aanbod is vele malen groter dan de vraag.

Alleen als je geld toe geeft raak je de jongen nog kwijt. ;)


Volgens mij heb ik er destijds nog vijftig cent voor gehad maar het gros is gratis naar de lfs gegaan:D
 
Denk toch ook dat het hier 2 vrouwen zijn hoor en 2 mannen kunnen in een groter aquarium toch ook want mannen zijn mooier dan vrouwen.
 
Denk toch ook dat het hier 2 vrouwen zijn hoor en 2 mannen kunnen in een groter aquarium toch ook want mannen zijn mooier dan vrouwen.
Zelf vind ik de kersenbuik vrouwen het mooist, zie mijn Avatar
 
Zelf vind ik de kersenbuik vrouwen het mooist, zie mijn Avatar
:oops: das een vrouw wel dat wist ik niet ik dacht dat dat een man was, dat veranderd de zaak dus 2 kersenbuik vrouwen zouden in mijn bak dan wel kunnen :S
 
2 kersenbuik vrouwen zouden in mijn bak dan wel kunnen :S
Ik heb geen idee hoor en vraag me af of ze zonder man wel in paarstemming komen en dus hun mooie kleuren laten zien. Je loopt ook nog het risico dat als beiden in paarstemming komen dat ze elkaar naar het leven gaan staan.
 
Ik heb geen idee hoor en vraag me af of ze zonder man wel in paarstemming komen en dus hun mooie kleuren laten zien. Je loopt ook nog het risico dat als beiden in paarstemming komen dat ze elkaar naar het leven gaan staan.
Maar in een 1 meterbak met veel verstopplaatsen ook niet ?
Het is maar dat ik vroeger ook kersenbuiken in mijn aquarium heb gehad en ik was daar zo verliefd op.
 
Ik denk ook dat het hier om 2 vrouwen gaat. En het is maar een persoonlijke mening, maar bij de gewone kersenbuikcichlide (Pelvicachromis pulcher) vind ik - in tegenstelling tot bij de meeste andere cichliden - de vrouwen mooier.

Ik heb deze vis alleen als koppel gehad. Wat ik overigens niet zou aanraden omdat, zoals hierboven al gezegd, ze dan zorgen voor vele tientallen nakomelingen per jaar die je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
Maar ook in de bakken in aquariumwinkels (waarin het volgens mij niet heel waarschijnlijk is dat ze in paringsstemming komen, hoewel ik aan de andere kant ook wel eens denk dat vissen van deze soort altijd in zo'n stemming zijn) kleuren die fraai. En ook op jouw foto's zie ik twee mooi gekleurde vrouwen.

Ik zou je dan ook aanraden het bij deze 2 vrouwen te laten.
Geniet van die 2 mooie vissen, en bespaar je de ellende van een geboorte-explosie waar je nooit meer vanaf komt.
 
Maar in een 1 meterbak met veel verstopplaatsen ook niet ?
Het is maar dat ik vroeger ook kersenbuiken in mijn aquarium heb gehad en ik was daar zo verliefd op.

In een groter aquarium zou het heel misschien kunnen werken, maar dan met meer dan twee koppels (bedoel twee mannen en twee vrouwen, wil nog niet altijd zeggen dat het dan een koppel gaat worden). Dan zijn ze minder snel geneigd om een territorium te maken en wordt de agressie misschien beter verdeeld. Maar een aquarium van 1 meter (tenzij de diepte gigantisch is) beschouw ik niet als heel groot.
Ik zou zelf persoonlijk het experiment niet doen, aangezien kersenbuiken hun nest zeer fel verdedigen en zelfs vissen echt in een hoek drijven en doelbewust doden.

Heb overigens verhalen dat de nakomelingen soms helpen bij het grootbrengen van de nieuwe jongen. En dat de ouders hun nakomelingen dus herkennen.
Ik moet dan altijd een beetje aan de Prinses van Burundi denken..

Overigens telt de pelvicachromis nog veel meer mooie visjes. Of die ook wat milder zijn qua gedrag durf ik niet te zeggen.
 
In een groter aquarium zou het heel misschien kunnen werken, maar dan met meer dan twee koppels (bedoel twee mannen en twee vrouwen, wil nog niet altijd zeggen dat het dan een koppel gaat worden). Dan zijn ze minder snel geneigd om een territorium te maken en wordt de agressie misschien beter verdeeld. Maar een aquarium van 1 meter (tenzij de diepte gigantisch is) beschouw ik niet als heel groot.
Ik zou zelf persoonlijk het experiment niet doen, aangezien kersenbuiken hun nest zeer fel verdedigen en zelfs vissen echt in een hoek drijven en doelbewust doden.

Heb overigens verhalen dat de nakomelingen soms helpen bij het grootbrengen van de nieuwe jongen. En dat de ouders hun nakomelingen dus herkennen.
Ik moet dan altijd een beetje aan de Prinses van Burundi denken..

Overigens telt de pelvicachromis nog veel meer mooie visjes. Of die ook wat milder zijn qua gedrag durf ik niet te zeggen.
Na een aantal goeie raad gelezen te hebben heb ik wijselijk besloten om deze DUIVELS NIET te nemen.
Een verwittigd man is er 2 waard is een heel wijs spreekwoord dus.
 

Terug
Bovenaan