Malawi straks


Ja, ben ook benieuwd naar foto`s.
 
In je eerste bericht zei je aan het eind van je eerste zin.....'ik ga switchen naar Malawi'.
Ik dacht dat je de vissen zelf bedoelde. Ben je er gaan wonen? :D
 
Hoi allemaal,

sorry voor de lange absentie, druk met werk en weet ik het, en jullie hebben gelijk: het is zeker tijd voor wat foto'tjes :)

De vissen maken het goed en onder de Malawi gelukkig op een enkele yellow na geen uitval gehad.

De bezetting is uiteindelijk nu 5 yellows, 5 rusty's , 3 aulonocara's en 3 White Lips geworden. De bak oogt niet heel vol maar omdat de vissen nog in de groei zijn, houd ik het hier voorlopig nog wel even bij (en het zou ook maar zo kunnen blijven dat het dit blijft), van de tanganyikadagen heb ik nog een losse Lucipinnis rondzwemmen, de rest is allemaal gesneuveld uiteindelijk..

Voor de rest doet alles t goed dus, ben alleen nog niet echt content met mijn licht: dit is erg blauw en hierin wil ik wellicht wat anders doen. Wat hebben andere Malawihouders boven hun bak hangen? Ik heb dus 4 t5 buizen: 2x 10k wit en 2x blauw licht, ale buizen van juwel.

Vandaag gaat t niet lukken, maar zal morgenavond proberen even wat foto's te plaatsen :)
 
Ik kan mn digicam niet vinden...

Even een kort filmpje met de telefoon geschoten als warmhoudertje maar: https://www.youtube.com/watch?v=d1nwybPBKHQ

Zoals je ziet zijn bij de Phenochilus man de kenmerkende witte lippen zich aan het ontwikkelen. Voor de rest heeft de Yellow die op de Valisneria hangt duidelijk jongen in de bek.
 
Mooi videootje. En wat zijn die whitelips mooi. Het gaat allemaal best goed, zo te zien. Nu nog :foto:
 
Moest je nog je eigen boontjes doppen? :D
 
Ja hoor, alles is nog steeds rustig en gemoedelijk in de bak en de vissen groeien gestaag. Met name de White Lips man en de Aulonocaraman zie je duidelijk een verschil in grootte mee ten opzichte van het moment van aanschaf.

Wel jammer dat ik geen goede camera heb :(. Wie weet kan ik binnenkort weer eens een van mijn vrienden vragen om langs te komen en wat foto's te maken Daarnaast wil ik nog steeds de blauwe buizen uit de bak halen en ik denk vervangen door die Juwe-life buizen met dat paarsige licht. De blauwe buizen zijn nog een erfenis van de Blue Neon dagen, maar niet perse heel mooi boven de huidige bezetting.

Ik mis de Blue Neons trouwens wel. Tanganyika blijf mooi. Wellicht ga ik ooit weer terug :)
 
Je hebt dus wel een camera? Een foto van de complete bak moet geen probleem zijn? Zou toch graag wat willen zien. Ik heb Tanganyika cichliden net zo lief gehouden als van Malawi.
 
Ik heb zeker wel een camera, aleen vind ik de foto's zelf altijd zo wazig dat ik ze dan niet mooi vind :p
 

Terug
Bovenaan