Malawi Cichliden en slakken plus nitriet oplossing


W

willy99

Guest
hallo,
is het aan te raden slakken bij de malawi cichliden te plaatsen om de ontlasting deels op te ruimen, en indien ja, welke.
Op aanraden heb ik een grote groep malawi cichliden in een vision 450 geplaatst, voldoende om de agressie weg te nemen.
Ik ververs wekelijks 30% en heb groot debiet aan filters.
Toch vrees ik het nitriet dat momenteel tussen de 0.25 en 0.5 schommelt.
Heb nogal wat debiet van de eheim buitenfilter waardoor ik mij afvraag of ik deze niet beter op 50% zet om hem meer tijd te geven om het water te reinigen, of zie ik het verkeerd?
Wat is de beste instelling, hoeveel maal het aquariumvolume per dag door de filter?
Alvast bedankt
 
Dat je überhaubt NO2 meet is niet ok, Hoe lang draait de bak al? NO2 duidt op een bacteriecultuur die niet genoeg capaciteit heeft
 
In jou geval zou ik filter helemaal open zetten en niet afknijpen. Verder en meest belangrijke direct een waterwissel doen van 50% en over 2 dgn weer als je nitriet idd zo hoog is. Verder extra blijven waterwisselen tot dat je 0 meet. Daarna volstaat 1x per week een waterwissel van 50%.

Slakken komen doorgaan automatisch in je bak door bv droogvoer. Dit zijn meestal torenslakjes en goed om de bodem luchtig te houden. Zelf deze slakken inbrengen kan ook prima.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan