Malawi cichlid


S

Sen

Guest
Hallo iedereen,
Kan er iemand mij soms vertellen wat deze 1 wit puntje moet betekenen bij mijn 1 malawi visje?
 

Bijlagen

  • 6C511ABA-EF97-4E78-9698-D7EED7C26BC1.jpeg
    6C511ABA-EF97-4E78-9698-D7EED7C26BC1.jpeg
    218.4 KB · Weergaven: 130
  • F004AE94-06BD-4DD4-A5F9-48F48C77773B.jpeg
    F004AE94-06BD-4DD4-A5F9-48F48C77773B.jpeg
    248.5 KB · Weergaven: 133
  • 22D9AABF-6F96-4DC2-A714-FA6BA7725278.jpeg
    22D9AABF-6F96-4DC2-A714-FA6BA7725278.jpeg
    185.6 KB · Weergaven: 138
Van wat ik kan zien lijkt dit op een schimmelinfectie. Hij lijkt er mogelijk al langer last van te hebben want hij oogt ook wat vermagerd. Eet hij nog redelijk?

Hebben je andere vissen ook symptomen of alleen deze? Al heeft alleen deze dat en je hebt een kleine quarantaine bak zou ik hem uitvangen en behandelen met een behandeling tegen schimmel infectie. De meeste middelen hebben een breed spectrum tegen de bestrijding hiervan, volg wel goed de bijsluiter en ga bij voorkeur iets onder voorgeschreven dosis zitten op een x hoeveelheid water.

Al heb je geen quarantaine bak dan zal je de hele bak moeten behandelen, dezelfde regels als hierboven blijven dan gelden, liever iets minder dan iets teveel.

Gr. Ed
 
Hallo,
Bedanky voor uw reactie. Enkel deze vis heeft er last van maar voor derest merk je eigenlijk niets aan de vis, eet nog steeds en zwemt nog steeds normaal rond. Ik heb geen quarantaine bak. Dus stel je dan voor om gewoon heel mijn bak te behandelen tegen de schimmel infectie? En echt mager is hij eigenlijk niet. Ik voer standaart 1 X per dag en 1 dag in de week geef ik niets.
Dank u
 
De betreffende vis is in ieder geval sterk genoeg om een mogelijke behandeling aan te kunnen. En mooi dat de rest niks heeft.

Als ik geen quarantaine bak zou hebben zou ik waarschijnlijk toch starten met een kuur. Beter verder voorkomen dan genezen. Je kan vandaag en morgenochtend nog even afwachten op mogelijke reacties/adviezen van andere leden, en dan mogelijk morgenmiddag kuurtje halen/bestellen.

Als je verder vragen hebt, schroom niet,

Gr. Ed
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Wel nogmaals bedankt voor jullie goede raad, moet wel eventjes nadenken wat ik best zou kunnen doen.. een curverbox heb ik wel liggen hier dus dat is een optie om het even te gebruiken als quarantaine bak. Maar ik heb ook gelezen dat eventueel zout behandeling ook kan helpen?
of misschien nog eventjes wachten wat andere leden te zeggen hebben..
 
Zoutbehandeling zou idd ook kunnen, ik heb daar echter geen ervaring mee. Misschien andere wel.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan