Maken mijn goudvissen ruzie? (filmpje)


Je bent een voorbeeld voor velen!
 
60 liter zou namelijk ook nog niet genoeg zijn toch? Die kan ik overnemen van een kennis, maar als het dan nog steeds niet goed is voor de vissen dan begin ik daar ook niet aan, mogen ze lekker de vijver in :)
 
Nee daar kan je geen goudvissen in houden
 
Mascha&Ivo zei:
Je bent een voorbeeld voor velen!

Dat is goed om te horen! :D dankjewel ;)

Ik hoop dat niemand die beestjes een slecht/pijnlijk leven gunt, dan zou iedereen die weet krijgt van de slechte omstandigheden in een kom meteen een beter thuis zoeken..

Als ik zo op het forum rondkijk ziet het er wel supergaaf uit, een groot aquarium met mooie sluiers of een mooie vijver.. Als ik er ooit de tuin of het huis voor heb kom ik hier naar raad vragen haha
 
Mijn sluiers in de Juwel Vision 260 vertonen dit gedrag ook soms alhoewel het minder agressief is dan in het filmpje.
Het zijn zwarte moren en een gewone telescoop sluier. Ik zal als ik weer thuis ben dit weekend ook eens een filmpje van maken.

Van het aquarium zijn er op dit forum foto's te vinden als je even zoekt op wat ik al gepost heb. Het aquarium is niet te veel beplant zodat er nog voldoende zwemruimte overblijft.

Het juwel aquarium is ook maar een tijdelijk verblijf voor hen en normaal gezien gingen ze deze maand naar een vijver bij iemand die ik ken, maar...aangezien we ons terras opnieuw gaan aanleggen heb ik het enkele dagen geleden voor elkaar gekregen bij mijn vrouw om ook een vijver te laten aanleggen van 150*200*120 :)

Dus als ik mag kiezen zou ik ze natuurlijk liever houden aangezien ik toch wel redelijk aan ze gehecht ben, (��ntje komt soms uit mijn hand eten)

Maar om terug te komen op mijn eerste vraag, is het normaal dat sluiers af en toe elkaar eventjes najagen om daarna weer vrolijk naast elkaar te zwemmen ?
 
Goudvissen(vooral mannetjes onderling) willen soms nog wel eens kort ruzie met elkaar hebben(wegduwen, om elkaar heen draaien) meestal is dat rond voedertijd.

Maar hoe meer ruimte ze hebben hoe minder vaak ze elkaar in de weg zitten ;)
 

Terug
Bovenaan