Maken mijn goudvissen ruzie? (filmpje)


C

Clossie

Guest
Hallo allemaal,

ik heb mij net bij dit forum geregistreerd en hoop dat ik dit post onder het goede onderwerp!

Ik vraag mij af of mijn goudvissen ruzie maken of dat dit ander gedrag is? Ik heb deze goudvissen nu sinds een weekje, ze lijken het inmiddels al meer naar hun zin te hebben in de kom, zijn wat actiever.
Maar met dat actiever worden is de iets kleinere oranjere goudvis ook behoorlijk achter de andere goudvis aan gaan jagen. Ze doen dit niet continu, maar wel behoorlijk veel mijns inziens..

Moet ik me over dit gedrag zorgen maken of niet?


PS. Ik hoop dat de video goed bekeken kan worden, is ook meteen de eerste keer dat ik wat plaats op youtube!

https://www.youtube.com/watch?v=vg9z1KeQZ2s youtube
 
Ja je moet je zorgen maken. Ze zitten in een veeeeeel te kleine bak. Dit zijn vijvervissen.
 
Wist je dat die kommen in Duitsland al jaren niet meer verkocht mogen worden ???

Je zou dit artikel eens moeten lezen

Ik hoop dat je heel snel een ander tehuis voor ze kan regelen
 
Weer iemand die totaal verkeerd is voorgelicht helaas...

Dit zijn idd vijvervissen. In mijn vijver heb een paar goudvissen van 30 cm. Deze passen nog geneens in zo'n kom..

Dus ik zou idd een grote vijver voor ze zoeken.
 
Ze willen eruit ;(
 
Als je ze nog maar een week hebt dan kun je ze waarschijnlijk nog wel terugbrengen naar waar je ze vandaan hebt.
Dan je even inlezen om te komen tot een leuk aquarium, schroom ook niet om op dit forum om tips te vragen voordat je nieuwe vissies aanschaft.
Succes ;)
 
Goudvissen zijn onderling hele sociale dieren, maar als ze zo weinig ruimte hebben kunnen ze agressie vertonen tot de dood erop volgt.
 
Ik heb ze gehad van mijn vader.. Vond hij een leuke toevoeging aan mijn kamer, maar ruimte voor iets groters heb ik echt niet! Zou het een optie zijn er een terug te brengen en de ander de kom voor zichzelf te laten hebben? En is het verstandig om voor nu heel even een soort schotje in de kom te doen? Zodat ze elkaar niet op kunnen jagen?

En ik vraag me ook af, als ik ze naar de dierenwinkel terugbreng, worden ze morgen misschien weer doodleuk verkocht aan iemand met een zelfde soort vissenkom.. Waarom verkopen dierenwinkels het nog zo als het volgens jullie echt niet kan om goudvissen op deze manier te huisvesten?
 
Omdat het geld opleverd :( kan hun die vissen wat schelen.
Neeee!!!
Niet alleen houden! Dan kwijnen ze weg!
Weet niet waar je woont maar hij kan hier in een prachtige vijver met soortgenootjes leven!
Die kom is helaas echt geen optie :(
 
Goed dan is dus eigenlijk inderdaad de enige optie ergens in de buurt een leuke vijver vinden bij iemand die goed voor ze zorgt. Want naar de dierenwinkel vind ik ook niks, dan kan ik ze nog net zo goed zelf houden als de kans bestaat dat ze anders na 2 verhuizingen weer in een zelfde scenario zitten..
 
Ohja, en voor nu, een of ander schotje? Straks wil ik ze een mooi onderkomen geven maar dan hebben ze zich al zo aan elkaar ge�rriteerd dat er een doodgejaagd is ofzo.. Nog erger :eek:
\
 
Een schotje? Gaat geen zin hebben, je verkleind hun leefgebied dan alleen meer. Ook zullen je waterwaardes erg snel verslechteren totdat ze er aan dood gaan omdat ze veel vervuilen en in te weinig water zitten. Als ze elkaar niet dood jagen gaan ze dus wel dood door je water. En als ze dat overleven gaan ze binnenkort wel dood door vergroeiing. Ze kunnen 40cm worden en in jou kleine kom gaat dat niet lukken en zullen ze vergroeien. Ook alleen houden valt naar mijn mening onder dierenmishandeling. Gun jij zo'n vis een kort en zielig leven puur zodat jij in je kamer iets hebt om af en toe naar te kijken?

Mijn mening: Vandaag of morgen nog terug brengen naar de dierenwinkel en zeggen dat ze mensen goed moeten inlichten in plaats van alleen maar geld willen verdienen over de rug van dieren. En tip voor de volgende keer (en stiekem ook voor je vader die het waarschijnlijk goed bedoelde): lees jezelf goed in voordat je iets levend aanschaft.
 
Ze heeft al gezegd dat ze ze naar een mooi onderkomen gaat brengen ;)
Ik zou elke dag 50% verversen!
 
Ik snap het verhaal al wel hoor apotheose!
Waarschijnlijk denkt bijna iedereen hier in Nederland dat een kom prima is voor goudvissen, en als je bij de dierenwinkel alleen bevestiging krijgt moet je er toch zelf op de een of andere manier achter komen hoe het echt zit. Ik doe er tenminste wat aan zou ik zeggen ;) Er zijn denk ik genoeg mensen die goudvissen al jaren zo in huis hebben en houden jammer genoeg...



Weten jullie of ik een topic aan mag maken met de vraag of er iemand bij mij in de buurt woont met een vijver waar ze in terecht kunnen? Of mag dat hier niet qua privacy?
 
Waar woon je? Ik zou ze kunnen opvangen, mits in de buurt
 
Goedzo Clossie :) Bedoelde het ook niet negatief hoor. Ja helaas wel. Qua marketing gaat het fout en krijgen mensen het idee dat een kom geschikt is voor vissen. Ook de dierenwinkels en zelfs sommige aquariumwinkels nemen hun verantwoordelijkheid niet. In Duitsland is het verboden en dat zou onze regering ook moeten doen.

Ja bij het gedeelte 'Aangeboden' kan je je goudvissen aanbieden. En als je het een fijner idee vind kan je er altijd bij zetten dat je graag iemand in de buurt van 'voorbeeld stad/regio hier' wilt hebben. Hoop dat je iemand kan vinden
 
Noord-Holland, in de buurt van Alkmaar woon ik!
En ik zal ook een berichtje plaatsen op 'Aangeboden'! Dankje die had ik nog niet gevonden :)


Oh he.. Ik mag nog geen topics plaatsen bij aangeboden omdat ik dan minimaal 10 berichten gepost moet hebben volgens mij.. Of zelfs 10 topics aangemaakt? Nou ik probeer het nog op andere manieren ook hoor! :)
 
te ver weg helaas.

Nou succes met een ander onderkomen zoeken voor de vissen!
goed bezig! :thumbs:
 
Alkmaar, dat is voor mij ook net wat te ver ik zit in de omgeving Hoorn - Enkhuizen met een vijver.
 
Oef, zeist hier..
Is er een mogelijkheid om te brengen?
 
10 berichten :) je moet er nog 4. Probeer wel een huisje te vinden waar je zeker weet dat ze een goed onderkomen vinden. Maar ik heb er vertrouwen in dat jij daar alle intentie toe hebt :)

Ik heb recent een topic gemaakt waar ik mezelf voorstel en er staan wat foto's van mijn axolotls in. Daar is vast wel 1 bericht posten te behalen ;)
 
Clossie, wat is je lievelingskleur :D ;)
 
Poeh, ja we kunnen ze natuurlijk wegbrengen maar dat is beide wel erg uit de richting.. Haarlem gaan we nog wel vaak heen met de auto wegens werk, dus daar in de buurt is ook geen probleem.. En ik zelf reis altijd naar Amsterdam, dat zou ook nog kunnen.

Maar mocht het nou niet dichterbij kunnen kan ik het dan laten weten? Hoorn-Enkhuizen is dan nog het dichtst bij tot nu toe
 
Haha
 
dat is
 
Blauw! :D
 
Nou dan kan jij nu je advertentie plaatsen :D ;)
 
Hahaha dat is ook een oplossing :)
 
Helemaal voor elkaar!
 
Top!
Alleen zou ik zeggen dat dit toch echt vijvervissen zijn.
Dus ze kunnen niet in een aquarium.
 
Er is een mooie vijver gevonden hoor! Ga ze er aan het eind van de week heen brengen :)
 
Helemaal goed! :thumbs:
 

Terug
Bovenaan