Magneetventiel co2 sluit niet.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,939
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Zojuist was ik ff op. Ik zag dat de CO2 blijft doorlopen. Dacht gisteren nog dat er iets mis was met de schakelklok. Fles dicht gezet, hielp niet. Co2 slang los gemaakt van magneetventiel.

Wat kan er mis zijn? Graag tips.
Bedankt alvast!
 
Als je de stekker in en uit doet hoor je hem dan tikken? Als de fles dicht staat dan mag er geen co2 meer uit de fles komen en dat is ook te testen met een bakje water.
Ik ben bang dat je magneetventiel niet sluit of dat de schakelklok niet naar behoren werkt. Ik zou hem na het magneetventiel losmaken nadat je deze hebt getest op de werking en dan met een bakje water weer kijken pf je bellen ziet nadat je het magneetventiel uit het stopcontact hebt gehaald.
Je moet alles eigenlijk stapje voor stapje testen.
 
Fles dichtdraaien zou altijd moeten werken. Let er wel op dat als je een systeem onder druk hebt (bijv met een diffusor) deze druk niet direct weg is.
Als je de fles dichtdraait zal deze nog even nadraaien. Als je de slang eraf haalt is de druk direct weg.

Ik zou eerst kijken of het magneetventiel nog werkt. Deze kan je zo rechtstreek in het stopcontact doen om te testen.
 
Ik ben wel bij met mn controller want die sluit de co2 af als de ph waarde is bereikt maar goed ook zo n ding kan mankementen krijgen natuurlijk.
 
Ik had de schakelklok nog gereset omdat het programma niet klopte. Dat heeft dus niet geholpen.
 

Terug
Bovenaan