Magneet voor achterwand vast te houden.


M

M.oot

Guest
Ik wil in een bestaand draaiend aquarium een achterwand wissel doen. Er zit nu een 3d achterwand in maar er blijven vissen achterkomen. nu wil ik juwel str 600 platen plaatsen nu wil ik alleen niet het hele aquarium leeg halen.

mijn idee was het met 6 magneten te monteren. beetje het princiepen van de ruiten magneet alleen dan een plaatje staal in het aquarium ( welke coating? ) en aan buiten zijde dus 6 magneten.

wie wie weet wat ik hier voor kan gebruiken ?
het betreft een juwel vision 260 aquarium

Mvg,

Mathijs
 
dus neodymium staafjes er in drukken deze afdekken met hars? boven en onder
 
Zou voor 4kantjes gaan.
Holletje maken waarin ze passen en ingieten in epoxy zodat ze rondom in de epoxy zitten
 
goed idee :) volgende week iemand hier mee verrassen:)We hebben nog epoxy voor de zeilboot liggen is dit ook bruikbaar voor een aquarium ? 7
 
Wss wel, als er geen symbolen op staan dat het schadelijk is voor het milieu zou je het erop kunnen gokken
 
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van dit project, ik kan daar van leren.
 
Wss wel, als er geen symbolen op staan dat het schadelijk is voor het milieu zou je het erop kunnen gokken

Ik niet, zeker niet elke epoxy is goed om voor dit doeleinde te gebruiken.
Kan goed zijn dat deze epoxy ook behandeld is om algen tegen te gaan.

Zeker oppassen en vragen aan de fabrikant in dit geval.
Het zou spijtig zijn dat je na bv. 6 maanden tot de constatering komt dat je vissen sterven en niet goed weet waarom dit komt "want mijn waterwaarden zijn toch in orde!!!"
 

Terug
Bovenaan