Magneet in aquarium


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
Voor een rheofiel soortje wil ik een stromingspomp in gebruik nemen.
De stromingspomp uiteraard in het aquarium, de magneet om m vast te houden in t interne filter systeem.
De magneet maakt dus contact met het aquarium water.

Kan dat? of zou dat een slechte invloed hebben op de waterkwaliteit?
Werken magneten überhaupt onder water?
 
Is dit een geïmproviseerde magneet, of een magneet die echt bij de pomp hoort? Zulke dingen hebben vaak een plastic afdichting die ze waterbestendig maakt. Dat zou dan geen interactie moeten geven met je water. Magnetisme an sich werkt verder ook onder water.
 
Is dit een geïmproviseerde magneet, of een magneet die echt bij de pomp hoort? Zulke dingen hebben vaak een plastic afdichting die ze waterbestendig maakt. Magnetisme an sich werkt verder ook onder water.

Nee gewoon het complete pakket uit de winkel :))
 
Okee. Nouja, als het waterdicht is zou ik niet weten waarom je het geheel niet onder water zou kunnen toepassen. 🙃 (y)
 
Okee. Nouja, als het waterdicht is zou ik niet weten waarom je het geheel niet onder water zou kunnen toepassen. 🙃 (y)

Top! ga ik daar is naar opzoek.
Heb nu een pomp op zuignap... maar dat ding schiet telkens los (al meermaals het glas en de zuignap schoongemaakt).
Dan valt die dus naar beneden en gaat die zand staan blazen... menig zandstorm is er jaloers op :juggle:
 
Top! ga ik daar is naar opzoek.
Heb nu een pomp op zuignap... maar dat ding schiet telkens los (al meermaals het glas en de zuignap schoongemaakt).
Dan valt die dus naar beneden en gaat die zand staan blazen... menig zandstorm is er jaloers op :juggle:
Maar zit de magneet ook niet normaal aan de buitenkant van het glas? De pomp is in dat geval voorzien van een geplastificeerde metalen plaat.
 
Ik heb anders nog wel een sicce voyager nano 1000 L/h en eentje van 2000 L/h liggen die je tegen verzendkosten kan overnemen. Die werken met magneten die tot 12 mm glasdikte gaan. (Al werkt het t/m 10 mm beter.)
 
Maar zit de magneet ook niet normaal aan de buitenkant van het glas? De pomp is in dat geval voorzien van een geplastificeerde metalen plaat.

Dat klopt, maar bij mijn kweekstelling gaat dat wat lastig.
 
Maar zit de magneet ook niet normaal aan de buitenkant van het glas? De pomp is in dat geval voorzien van een geplastificeerde metalen plaat.
Dat heb ik dacht ik ook bij de 2 stromingspompen in de zeewaterbak. De magneet zit buiten de bak en het metaal wat aan de pomp zelf zit is wel omgoten met kunststof.
 

Terug
Bovenaan