Maanvissen leggen eitjes, wat nu?


M

Maanfan2019

Guest
Hoi, mijn maanvissen leggen nu eitjes in een bak met ook 2 discusvissen. Kan ik ze gewoon laten dat de ouders het zelf doen of zit daar teveel risico achter?
 
Tenzij je een kweekbak hebt klaarstaan en een opgroeibak kan je de ouders en de eitjes apart zetten en opkweken, maar in een gezamenlijke bak is het beter om de natuur zijn gang te laten gaan.
 
Hoi, mijn maanvissen leggen nu eitjes in een bak met ook 2 discusvissen. Kan ik ze gewoon laten dat de ouders het zelf doen of zit daar teveel risico achter?
Is dit die bak waar die synodontissen inzitten?
Ik wil niet heel lullig doen maar wat een bende is dat bestand en ook nogeens vissen met allemaal andere verlangens qua waterwaardes, misschien daar eerst wat aan doen?
 
Zoals je misschien al door hebt vertrouw ik op de aquariumwinkel en die heeft mij laten samenstellen:juggle:
 
Als ik de ouders en eitjes over zet krijgen de ouders dan geen stress en kappen met het verzorgen of eten ze op?
 
Zoals je misschien al door hebt vertrouw ik op de aquariumwinkel en die heeft mij laten samenstellen:juggle:
Dan zou ik als ik jouw was die winkel maar eens de wind van voren geven dat dit bestand niet kan en een topic openen met je bestand en de vraag wat je nou het beste kan doen
 
Ja, de gehele bestand heb ik gezet in het andere topic
 
Zal eerst even afwachten wat mijn bestaande larfjes doen en de natuur zijn gang laten gaan in de bak
 
Maar dan wel in een ingedraaide bak neem ik aan? En wat zijn dan de gewenste afmetingen voor deze bak?
Uiteraard, eerst een bak van 80 cm en dan een 120 bak, goed voeren met Artemia naupilien en er rekening mee houden dat je van de 500 eitjes er misschien een 100 vrij zwemmers hebt, en dan maar afwachten.
 
Bedankt!
 

Terug
Bovenaan