maanvissen en zwaarddragers of molly's


F

Frederique. 5

Guest
Hallo, mijn vraag is of 4 maanvissen samen gaan met een groep van ongeveer 3-5 zwaarddragers/molly's in een bak van 200L met 2 pleco's al in.
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

een maanvis heeft 50L per vis nodig (heb ik me gister laten adviseren door Jos Hut),

En een maanvis is groepsdier wat met minimaal 6 gehouden moet worden wat ik weet xD
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

Jos Hut zal het wel weten :)

Qua vereiste waterwaardes komen ze ook niet overeen.
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

Aja oke, ik heb er ondertussen al vanalles over opgezocht en de bak is inderdaad te klein.
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

200 liter is 100-40-50 neem ik aan. 1 meter is te klein voor maanvissen. Ook pleco's worden volgens mij te groot, bij de lfs in de buurt zwemmen ze van ruim 50 cm. Lijkt me dus geen goed bestand.
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

Zwaarddragers en maanvissen kunnen best samen gehouden worden. Qua vorm en kleur verschillen ze flink waardoor het niet eentonig wordt.Heb je een bak met erg veel dichte begroeiing erin dan hebben jonge zwaarddragers een kleine kans dat ze het overleven. Is dat niet zo dan hebben de maanvissen levend voer.
Die Pleco's is een ander verhaal:die hebben een erg grote zuignap en kwispelen de hele dag door allerlei vuil door de bak.Als je baardalg wilt hebben helpen zij je een handje maar het risico dat ze een keertje per ongeluk aan een maanvis gaan hangen is er ook
Maanviseitjes worden door Pleco's graag gegeten.

@meissie94: die 50 liter is het minimum: meer is hier alleen maar beter.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

ja dat snapte ik maar gaf het even zo aan omdat dat nodig is zoiezo zeg maar haha!
krijg je dan niet dat het alsnog te druk word met zwaarddragers?
Ik heb zelf ook een golden pleco maar die zit enkel op de achterwand en vooruit.. de rest doen de ancitrusjes xD
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

Ik ben van mening dat maanvissen en zwaarddragers niet samen kunnen. Zwaarddragers verdragen erg uitlopende waterwaardes, dus op dat gebied zou het moeten kunnen. Zwaarddragers zijn echter te druk om bij maanvissen te houden. Als maanvissen bij rustige vissen wordt gehouden, zullen ze ook sneller hun natuurlijke gedrag vertonen.

Daarnaast zitten maanvissen ook het liefst in een groepje en hebben ze naar verhouding meer liters nodig dan andere vissen, omdat ze onder andere meer vervuilen. Je hoeft pas aan maanvissen te denken als je een bak van rond de 1,50m heb (standaardmaten in acht genomen).
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

hoe kan je een advertentie plaatsen gr stan
 
Re: maanvissen en zwaarddragers of molly's

je zou het kunnen proberen met de maanvissen en ps neem zwaarddragers !!!
 

Terug
Bovenaan