Maanvissen aanschaffen

  • Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum

I

ijsbeervis

Guest
Om alvast een beetje vooruit te kijken, als de ziekte helemaal uit mijn bak is. Wil ik mijn groepje van nu 4 maanvissen weer aanvullen tot 8. Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten als ik de vissen ga kopen. Ik kijk af en toe rond op marktplaats en zie daar van alles langskomen. Ook bij een LFS zou ik graag willen weten waar ik het best op kan letten als ik ze ga aanschaffen. Er is mij namelijk verteld dat ze vaak een groeiachterstand hebben, hoe kan ik die herkennen? En hebben jullie wellicht voorbeelden van dieren die er niet goed uit zien en wel goed uit zien.
Bedankt!
 
Als je wil uitbreiden dan zou ik eens met lid Jos Hut contact opnemen. Dat is een zeer goed bekendstaande kweker met erg veel kennis in huis.

Btw, mag ik vragen wat de maten van je bak zijn?
 
De tip van Jip, neem eens kontakt op met @Jos Hut een zeer goed bekende kweker en lid van dit forum.
 
Groeiachterstand zie je aan de ogen van de vis.
Als je dwars door het oog een vertikale streep zoi trekken (als de vis gewoon rechtop zwemt) mag het gedeelte oog niet meer dan 1/5de van de totale lengte vis zijn.
Vanaf 1/3de mag je al van ernstige groei achterstand spreken die de levensverwachting van de vis zal verkorten.
 
dit is een voorbeeld van wat ik restafval noem...
Screenshot_20200508_173327_com.opera.browser.jpg
 
Dit is een gezonde maanvis.
Screenshot_20200508_173414_com.opera.browser.jpg
 
Jos hut aanspreken is inderdaad een heel goede optie.

Geeft goed en duidelijk advies over maanvissen.

Heb mijn vissen er ook vandaan.
 
De naam Jos hut heb ik al vaker gehoord, is alleen een flink stuk rijden.... Emmen is ruim 2uur rijden.... Ik zoek het eerst wat dichter bij huis.

Heb een juwel rio 400, met rio180 als bioloog, dus op zich ruimte zat voor de maanvissen..
 
De naam Jos hut heb ik al vaker gehoord, is alleen een flink stuk rijden.... Emmen is ruim 2uur rijden.... Ik zoek het eerst wat dichter bij huis.

Heb een juwel rio 400, met rio180 als bioloog, dus op zich ruimte zat voor de maanvissen..
Jos levert aan verschillende winkels. Waaronder wss wel eentje dichter in de buurt.
 
Hoi, ik zoek ook een heel goede kweker van maanvissen. Heb net mijn manacapuru koppel verkocht en zou mijn koppel Nanay willen vergroten naar een volwaardige groep van 7.
Ben wel van Belgie. Jos lijkt me een heel goede kweker, maar dat is 3u30 rijden voor me.
 
Hoi, ik zoek ook een heel goede kweker van maanvissen. Heb net mijn manacapuru koppel verkocht en zou mijn koppel Nanay willen vergroten naar een volwaardige groep van 7.
Ben wel van Belgie. Jos lijkt me een heel goede kweker, maar dat is 3u30 rijden voor me.
Bjorn Braam is van België en kweekt Nanay's. Zijn kweekkoppels zijn van de vorige generatie van Jos (als ik het goed op heb.) En dus dezelfde vissen als die waar Jos nu mee kweekt.
 
Bjorn Braam is van België en kweekt Nanay's. Zijn kweekkoppels zijn van de vorige generatie van Jos (als ik het goed op heb.) En dus dezelfde vissen als die waar Jos nu mee kweekt.

Bedankt, zal hem contacteren.
 
Bjorn Braam is van België en kweekt Nanay's. Zijn kweekkoppels zijn van de vorige generatie van Jos (als ik het goed op heb.) En dus dezelfde vissen als die waar Jos nu mee kweekt.

Is hij een lid van dit forum? Ik vind nie direct contact gegevens van hem terug.
 
Is hij een lid van dit forum? Ik vind nie direct contact gegevens van hem terug.
geen flauw idee van. Ik zal eens zien wat ik kan opvissen
 
De naam Jos hut heb ik al vaker gehoord, is alleen een flink stuk rijden.... Emmen is ruim 2uur rijden.... Ik zoek het eerst wat dichter bij huis.

Heb een juwel rio 400, met rio180 als bioloog, dus op zich ruimte zat voor de maanvissen..
Aangezien je in de buurt van rotterdam zoekt, zou ik je Verduijn Cichlids in Oud Verlaat aanraden. Gezonde vissen en veel kennis
 

Terug
Bovenaan