Maanvis reageert niet goed op eSHa 2000


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Aangezien mn maanvis een zwemblaasprobleem heeft zit ze even in een netje zodat ze op rust kan komen en word ze niet gevoed. De LFS gaf me het advies om eSHa 2000 te gebruiken maar ik heb dat dus in de bak gedaan en de maanvis is nu dr kleuren kwijt en bloeding in oog wtf
20180209_095105.jpg


Dit had ze net nog niet en dat spul zit er net 10 minuten in
 
20180209_095940.jpg


Kleur is iets terug maar ze ademt nu wel heel erg rustig :help:
 
Je kan @Jos Hut eens vragen om raad, zelf denk ik dat het ook niet bevorderlijk is om een vis zolang in een netje gevangen te houden i.v.m. de stress welke dit oplevert.
 
Vandaag komt mn ander kweekbakje en gaat ze daarin. Helaas waren ze bij de LFS niet op voorraad. Dit is dus enkel uit pure wanhoop want anders ligt ze me tussen de planten in
 
Ik denk dat dat netje niet zo'n goed idee is geweest, zoals Ton al zei geeft dat een hoop stress. Waarschijnlijk heeft ze willen ontsnappen en heeft ze daarbij haar oog tegen de ruit gestoten. Hoe dan ook, het is gebeurd en je doet er niets meer aan. Sterkte er mee, en succes met het uitzoeken van een nieuwe groep raszuivere maanvissen (dat was je van plan toch?).
 
Ne
Ik denk dat dat netje niet zo'n goed idee is geweest, zoals Ton al zei geeft dat een hoop stress. Waarschijnlijk heeft ze willen ontsnappen en heeft ze daarbij haar oog tegen de ruit gestoten. Hoe dan ook, het is gebeurd en je doet er niets meer aan. Sterkte er mee, en succes met het uitzoeken van een nieuwe groep raszuivere maanvissen (dat was je van plan toch?).

Ze heeft nog niet eens een poging gedaan zich te bewegen sinds ze erin zit. Anders had ik gekeken na een andere manier voor zo snel. Ik zat erbij en zelfs met de druppels erin te doen bleef ze super rustig. Dit is op nog geen 5 minuten gebeurd zoals ik hierboven ook al schreef. Ze zat niet tegen het raam opgeduwd he. Net zoals ze niet in een ronde emmer mag.
 
En ik heb nog een dode vis wtf roodkopzalm
 
Dan heb ik je verkeerd begrepen, op de foto lijkt het net of het netje tegen het raam zit. Hoe dan ook, Esha2000 is een vrij onschuldig middel, ik zou dit niet direct gaan aanwijzen als de doodsoorzaak van deze 2 vissen.
 
Zelfde ook bloeduitstorting bij oog.

Als er niets anders in is gegaan en mijn waterwaarde goed is. Wat dan? Pure toeval of 15 minuten 2 dode :juggle: maargoed ik zie verder niets aparts aan dr enkel dr oog.
20180209_104055.jpg
20180209_104209.jpg
 
Ik kan er verder niet veel van zeggen, wel jammer en hopelijk toeval van de 2e vis.
 
Ik verder ook niet. Nu een oplossing zoeken voor het mannetje
 
Ik heb hier wel vaker gehoord dat Esha2000 eigenlijk niet meer werkt en 90% van de vissen hier resistent voor zijn.
Goed je andere vissen in de gaten houden voor de komende tijd.
 
Ik kreeg net al de tip om voortaan een vis dan meteen verlossen want het kan ook een zwemblaasinfectie zijn en die schijnt zeer besmettelijk te zijn en eigenlijk amper te behandelen.

Ook net te horen gekregen dat ik het niet meer moet gebruiken. Dat het absoluut niet meer van deze tijd is en ik beter producten van HS of Colombo kan gebruiken.

Product misschien niet meer goed. Is en blijft gissen. Apart blijft het wel dat het binnen 5 a 10 minuten na esha2000 ze dood is..
 
Dat argument dat ESHA producten niet meer van deze tijd zijn wil ik toch wel even (uit eigen ervaring) tegen spreken. Ik heb nog niet zo lang geleden meer dan de helft van mijn vissen (waaronder enkele waardevolle L-nummers) verloren, doordat ik een stip behandeling ben gaan behandelen met een product dat wel 'van deze tijd' zou zijn (MANACIL). Pas toen ik ben gaan kuren met oldschool ESHA producten (ESHA 2000 en EXIT) kreeg ik de uitbraak onder controle en heb ik o.a. mijn L134 en mijn apisto's kunnen redden.
 

Terug
Bovenaan