maanvis ligt al enkele dagen op zn zij


M

mathias petit

Guest
Hallo,
er is een vervelende ontwikkeling de vis drijft nu al een poosje op zijn zij en soms zwemt hij even naar beneden maar gaat hij terug meteen naar boven op zn zij, het lijkt of hij lucht in hem heeft?
Hij word niet aangevallen door de andere vissen of dergelijke maar dit is al de derde dag dat de situatie niet veranderd en ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen?

01.jpg


02.jpg
 
Ik ben (gelukkig) nog niet zo ervaren met dit soort zaken dus ik kan je helaas niet helpen. Om het de anderen wat makkelijker te maken is het handig om even wat extra informatie over je aquarium te geven. Wat is de afmeting van je aquarium? Wat zijn de waterwaarden? Hoe lang draait het aquarium al? Wat zijn de bewoners van het aquarium? Hoe lang doet de vis dit al? Zomaar een paar vragen die de anderen enorm kunnen helpen om vast te stellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Hopelijk is je vis nog te redden.
 
Dag Brian,
bedankt voor je antwoord.
eigenlijk gaat dit niet over mijn vissen maar is dit op het werk, zelf heb ik absoluut geen kennis hieromtrent.
ik heb enkele bijlages toegevoegd van de vissen die in de aquarium zitten en van de aquarium zelf aangezien ik niet de juiste info zal kunnen geven.

er zitten 4 licht gekleurde maanvissen in
1 zwarte maanvis
2 gele vissen die overal aan zuigen?
1 grijze vis die altijd laag zwemt

vis1.jpg


vis2.jpg


vis3.jpg


aquarium.jpg
 
Zie je nog wat meer aan de vis, vreemde ontlasting of welke eruit blijft hangen, ademt hij snel eet hij nog, worden de tussen pozen dat hij naar beneden gaat langer of juist korter, zwemt hij dan normaal naar boven en beneden?

Dit soort dieren kunnen best op het werk gehouden worden, maar dan wel onder de juiste omstandigheden zoals veel verversen, veel meer planten om te schuilen en voor de zuurstof, voldoende eten.
 
alles lijkt normaal, wanneer we ik ze net eten gaf zwemt hij even normaal voor enkele seconden om te eten waarna hij terug scheef gaat hangen.
 
thx! inderdaad dit lijkt hier heel hard op..
ik ga het even voorstellen aan mn baas..
bedankt voor de hulp!
 
Denk ook even aan de volgende tips, 50% waterverversen, meer grote planten, groot filter, drijfplanten, goede rimpeling van het water aan het oppervlakte, ruim voldoende goed eten,dat helpt de dieren om gezond te blijven.

Kijk anders eens eens in mijn onderschrift over de Akva, hoe het ook kan, achteraan beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zwemblaas probleem herstellen - Visaquarium

https://www.visaquarium.nl/weetje/zwemblaas-probleem

  1. In cache
  2. Vergelijkbaar
Beoordeling: 2,9 - ‎12 stemmen
Dankzij het gaas rondom dit bakje blijft er altijd water doorheen stromen en ligt de vis niet afgesloten in zijn eigen vervuilde water. Want de vis poept niet alleen, ...

Maanvis, alles wat je erover moet weten! - Aquariumfans

https://www.aquariumfans.nl/maanvis-alles-wat-je-erover-moet-weten/

  1. In cache
Beoordeling: 4,3 - ‎53 stemmen
De maanvis behoort tot de meest populaire aquariumvissen. En dat is niet ... Weetje: maanvissen houden niet van te sterk licht, zorg daarom voor voldoende ...
 
Zwemblaas probleem herstellen - Visaquarium

https://www.visaquarium.nl/weetje/zwemblaas-probleem
  1. In cache
  2. Vergelijkbaar
Beoordeling: 2,9 - ‎12 stemmen
Dankzij het gaas rondom dit bakje blijft er altijd water doorheen stromen en ligt de vis niet afgesloten in zijn eigen vervuilde water. Want de vis poept niet alleen, ...

Maanvis, alles wat je erover moet weten! - Aquariumfans

https://www.aquariumfans.nl/maanvis-alles-wat-je-erover-moet-weten/
  1. In cache
Beoordeling: 4,3 - ‎53 stemmen
De maanvis behoort tot de meest populaire aquariumvissen. En dat is niet ... Weetje: maanvissen houden niet van te sterk licht, zorg daarom voor voldoende ...

N.b. Ik heb een paar reacties gegeven op de informatie over maanvissen op deze website. Niet alles klopt wat er staat of is wel erg populair beantwoord. Bijvoorbeeld de minimum afmetingen voor een Maanvisaquarium. Hobbygroet Jos Hut
 
Ik vraag me bij deze situatie af of je de vis niet beter uit zijn lijden kan verlossen. Of het moet inmiddels al sterk verbeterd zijn.

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan