Maanvis alleen


rexdekreeft

Member
Lid geworden
19 september 2019
Berichten
16
Leeftijd
24
Hi iedereen!

Ik had een maanvispaartje maar helaas is eentje overleden. Nu is mijn andere maanvis alleen, ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Kan ik nieuwe maanvissen in deze bak bij deze ene doen? Of zou hij agressief worden naar de nieuwe maanvissen? Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet dat maanvissen het liefst in een groep leven of in een paar gehouden kunnen worden. Hij is ook al bijna 4 jaar oud.

Graag jullie hulp :)
 
Hallo,

Hoe groot is je aquarium? wellicht een totaal foto plaatsen?
 
@Keesvd Mijn aquarium is 120 liter, 60 cm breed en 60 cm hoog. Ik weet dat maanvissen veel ruimte nodig hebben, vandaar dat ik nooit meer dan het koppel heb gehouden.
 
Helaas is je bak ook te klein voor 1 maanvis. Voor maanvissen wordt meestal 120cm aangeraden, vaak zelfs 150cm. Ik zou er geen maanvis bij doen, het is zelfs beter als je een nieuw huisje zoekt voor je huidige maanvis. Er zijn genoeg leuke vissen die wel in je bakje passen.
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat je bak 120 cm lang is. 120 liter is sowieso al erg klein.
Ik zelf zou voor een maanvis ongeveer dezelfde stelling aanhouden als voor discusvissen, 50 liter water per vis.(oke, hiervoer is ook te discus(vis)iëren.

Dus 120cm is idd erg klein voor een koppel maanvissen + bijvissen + beplanting.
:sorry:
 

Terug
Bovenaan