Luminus Smart LED Controller, wat moet er nog bij?


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Even heel simpel gesteld, ik ben er nog niet over uit namelijk welke LED controller te pakken. Aangezien we een Aquatlantis Volga 450 gaan kopen, ook even gekeken naar de bijpassende LED controllers. Nu stuit ik op de Luminus Smart LED controller. Daar ik vrij a-technisch ben is teveel knutselwerk met TC420 etc begin ik gewoon niet aan, ook al is dat vast niet moeilijk volgens velen. Als ik de unboxing video van dit zie, dan zie ik dus alleen dat er de controller en twee kabeltjes bijzitten, zoals op de foto.

Moet ik nog meer aanschaffen om deze ledcontroller te laten werken of hoe zit dat? Er zal toch ook iets van een stekker naartoe moeten? En moet ik nog andere kabels erbij hebben? De Volga 450 heeft twee balken met leds.

Wellicht een domme vraag, maar ik heb geen flauw idee :p



lm_54116c222aa19898e5058938167c8ab6c571550046179.jpg
 
Ik heb een Fusion en met dezelfde controller en zover ik weet is alles erbij behalve de voeding wellicht. Maar qua stekkertjes en kabeltjes hoef je zover ik weet niets erbij te kopen.

Edit: hier zie je wat erin zit en volgens mij toch wel compleet

 
Ik heb een Fusion en met dezelfde controller en zover ik weet is alles erbij behalve de voeding wellicht. Maar qua stekkertjes en kabeltjes hoef je zover ik weet niets erbij te kopen.

Edit: hier zie je wat erin zit en volgens mij toch wel compleet


Maar er moet toch iets van een stekker in het stopcontact? De twee delen links van de controller zitten er niet bij als ik het goed heb. Of is dat iets wat anders aan de lampen vast zit? :book:


ryfkrdq.jpeg
 
Zoals op de foto heb ik het inderdaad ook maar ik herinner me niet echt dat ik er iets moest bijkopen. Dat heeft de lfs voor me geregeld zodat ik hem thuis zo kon aansluiten.
Ik zou even aan de lfs waar je hem koopt vragen of in de doos kijken of alles erbij zit. Het zou best kunnen dat er iets bij moet maar goed na 2 jaar weet ik dat niet meer.
Je zou ook mogen aannemen dat zo n led met een controller alles bevat wat je nodig hebt.
 
Ik heb net even gekeken en ik heb er 2 voedingen bij van elk 2,5A. dat haal ik nog uit een pb met lid @biljoenblik die me destijds heeft geholpen maar of deze erbij zaten dat weet ik niet meer.
 
Als het goed is, hoef je de luminus alleen tussen de ledbalk en de voeding te plaatsen.
Je hebt hier niets extra voor nodig.
Als je 2 balken hebt, dan heb je ook 2x een luminus nodig. Makkelijkste oplossing.

In het geval van @jessicapilon gaat het om 2 ledbalken die elk hun eigen voeding hebben.
Ik weet alleen niet meer of John nu 1 of 2 luminus kastjes heeft.

Bij gebruik van 1 luminus voor 2 ledbalken, moet je dus ook 2 voedingen aansluiten op de luminus.
Op iedere ingang 1 voeding. En aan de uitgang op ieder kanaal 1 splitter.
 
Ja dat klopt ik heb 1 controller en ja met mijn know how ervan zie ik op de uitgang op de lumines er 2 kabels uitkomen die elk weer in een splitter uitkomen.
Jij hebt het me destijds allemaal uitgelegd hoe ik het moest doen om de witte en de gekleurde leds apart te kunnen bedienen want zoals je weet heb ik er weinig kaas van gegeten.
 

Terug
Bovenaan