Luchthappen


H

henk hidde

Guest
wat kan ik er aan doen als mijn sluierstaartjes zo nu en dan luchthappen weet niet wat ik er aan moet doen
 
Mogelijk een zuurstofgebrek, meer beweging aan de oppervlakte creëren d.m.v. de pomp uitstroom naar boven te zetten.
Of een verversingsprobleem, meer verversen.
Wat zijn de bak maten en de aantal vissen welke in de bak zitten, een totaalfoto is brengt ook wat meer duidelijkheid.
 
http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/sluierstaarten.pdf

Hier kun je info vinden over het houden van deze vissen en ik denk dat ze ook te klein zitten omdat het best behoorlijke vervuilers zijn. ik zou zoals Ton ook al benoemt verversen en de waterwaarden nameten voor de zekerheid. Jouw bak heeft maar de helft qua inhoudt van wat wordt aangegeven in dit artikel.
 
Weet iemand wat te doen aan stip ik denk dat ze het hebben maar het zijn er maar 2 die het hebben en ook maar enkele stipjes al drie dagen niks gebeurd
 
:eek::eek:Ik heb net exit toegevoegd,
Oom wel een keer leuk een blauw aquarium
 
Witte stip zit over heel de vis dus als er enkel wat stipjes op de staart zitten ben je nu niet helemaal verstandig bezig lijkt me.
 
Nu je de medicijnen er al in heb zou ik morgen wel even een luchtpompje halen. Dit is geen grote uitgave. Als ze al luchthappen word dit er niet beter op door de medicatie. Hoop dat je voor de exit toevoeging wel een grote verversing heb gedaan anders krijgen ze het wel heel moeilijk aankomende dagen.

Mocht je geen vers water erbij hebben gedaan dan halve aquarium legen en vers water van dezelfde tempratuur erin doen en de exit bijdoseren, berekenen wat je aan schoon water erin heb gedaan.
 

Terug
Bovenaan