Losse lichtbak Juwel Lido


R

Rohol

Guest
Geen idee of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar een losse lichtbak voor een Juwel Lido 120. Iemand een idee waar ik deze kan kopen? Het liefst Online of ergens in Zuid Holland.
 
Nieuw kost een volledige lichtkap incl kleppen rond de helft van de prijs voor een compleet nieuw Lido aquarium.
Zoeken op marktplaats voor een lichtkap of anders een complete bak voor een paar centen kopen bv
 
Ik ken iemand die een tijd geleden een lichtkap over had, volgens mij voor een Lido 120.
Heb haar even een berichtje gestuurd. Misschien heeft ze hem nog.

~ Ivo
 
Berichtje ontvangen Ivo!
Ik ben de kap al kwijt, maar ik heb hem ook nieuw (los) gekocht. De LFS kon hem voor mij bestellen, wel voor een pittige prijs. Even uit mijn hoofd �90,- voor betaald; voor de lichtkap met 2 nieuwe lampen. Er zaten geen kleppen bij.

Zo te zien kan je dan beter een tweedehands bak kopen via marktplaats ;)
 
Als hij zegt waar hij woont ,wel.
Kan je gericht zoeken./Of het lichtbakje maken. (ong 30 euro.)
 
Het ligt helaas niet aan de lampen alleen. Ik heb er iemand bij gehaald, die zei dat het moeilijk te repareren is aangezien er dingen zijn doorgebrand. Zelf ben ik vrij a-technisch. Ik heb nu de mogelijkheid om een 140 liter aquarium te kopen voor een klein prijsje. Ik denk dat ik dat dan maar doe als ik jullie zo hoor! Een goed excuus om weer groter te gaan hihi.
 
Met T8 zit er een VSA in,met 2 starters.

Met T5 zit er een Evsa in. electronisch.
Maar ,dan moet het bakje geopend worden.

KIjk op Google afbeeldingen. vul in.

juwel lichtkap openmaken.
 
Nog een andere vraag, ik heb nu een Rio 125 op het oog. Daar zit op dit moment een extern filter in en het oude filter dat erin hoort is weg. Is het een lastige en dure bezigheid om de orginele pomp/filter er weer in te zetten?
 
Dan wel weer een binnenfilter kopen.op MP.
Met zwarte Bison AQUARIUM siliconen met paar dotjes vast kitten.

Maar,kan je het externe niet kwijt dan? is 10 x beter dan binnenfilter.
 
Het externe kan ik wel kwijt, maar ik ben nog niet zo ervaren en ben bang dat het mis gaat. Ik heb mijn Juwel aquarium van 60 liter ook nog maar een paar weken. Heb het ��n en ander gelezen over het beginnen te lekken van externe pompen. Ik ben veel van huis en ik wil niet op een dag bij thuiskomst een lekkage ontdekken!
 
Nou,dat valt wel mee.

Staan bij mij wel in een teiltje.
Heb er weinig lat van.

Heb er hier 10 staan draaien.
Welke is het?

Je kunt eerst proefdraaien,he, buiten de bak.
 
De pomp die nu bij dat aquarium zit is een Eheim Ecco, geen idee welk type. Maar wel ��n van de lichtste varianten. De huidige eigenaar claimt ook nog nooit problemen ermee te hebben gehad. Is zo�n externe pomp niet veel meer werk qua onderhoud?
 
Dat zijn prima filters.
Heb er zelf 4 van staan.

En is simpel.
Kraantjes dicht,slangen in aquarium laten.

Afkoppelen,naar de keuken, Hendel Rustig overhalen,komt de kop los.

De witte uitspoelen,onder de kraan. De spons in emmer met beetje aquawater.
Weer in elkaar zetten,beetje Vaseline op de rubber ring !!
aansluiten ,kraantjes open,en draaien.
Zet hem desnoods in een emmer.

Doe het eerst eens in de keuken,even oefenen.

Laat je de kop even in het aanrecht draaien,met 7-8 cm water. hand op de uitstroom.
 
Goede tips Bertus! Mochten de eigenaar en ik het over de prijs eens worden, dan ga ik het hoogstwaarschijnlijk toch doen. Ben erg benieuwd, iedereen bedankt voor jullie hulp!
 

Terug
Bovenaan