Longfin Leopard Danio, plotseling dood ?!?


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
image-201605081049100001.jpg


Deze morgen lag ze plotseling dood tussen het Willow Mos (zie handtekening, op foto rechts onderaan)

Komt dit door de plotselinge hoge temperaturen ? Water in het aquarium heeft gisteren voor de eerste keer 26�C bereikt terwijl het enkele dagen geleden nog maximum 24,5�C haalde.
Het verwarmingselement staat op 20�C, dus die doet niet meer mee. De andere danio's zwemmen nog rond hetzij ze wel kalmer zijn dat ik anders van ze gewoon ben.

Op deze site staat dat ze best wel wat kunnen hebben.

Zou het kunnen dat het visje van ouderdom gestorven is of zou ik me toch best zorgen maken om ��n of andere ziekte ?
 
Ik denk gewoon domme pech. Al vind ik hem wat mager. Hoe vaak voer je?

Ook zijn ze wat zwakker dan hun stamouder de Danio rerio. Deze laatste doet het buiten ook heel erg goed terwijl met de Luipaard danio veel slechtere resultaten worden geboekt.
 
Lijkt mij geen ouderdom. Denk inderdaad ook dat je gewoon een zwakke vis had en pech.
 
Wat mij w enigszins allarmeert is dat je zegt dat ze kalmer worden. Bij een higere temperatuur zou ik juist verwachten dat ze drukker worden...

Je kan sws misschien een extra waterverversing doen met wat koeler water, ook om de temperatuur naar beneden te krijgen
 
Ik heb dit week-end soortgelijk iets.
Twee pseudomugil furcatus mannen kwijt. Door het warme weer van +/- 22 graden naar 26 sloegen de stoppen bij de pseudomugil door en hebben elkaar opgejaagd tot er doden vielen.
De laatste man heb ik appart gezet en de vrouwen in de gezelschapsbak gelaten.
De chinese danio's in mijn bak en kuhlies zijn veel relaxter bij dit warme weer.
 
Ik voeder ��nmaal per dag, 's ochtends een mix van drijfvoer een zinkvoer en 1 � 2 maal per week diepvriesvoer. De danio's zijn er altijd als ��n van de eersten bij omdat ze in de bovenlagen zwemmen.

De overige danio's zijn al beweeglijker dan deze ochtend. Ik heb nog niks gewijzigd aan de waterwaarden. De temperatuur op dit moment bedraagt 26,4 �C .

De corydoras panda die normaal gezien koeler water vragen schijnen er geen last van te hebben.

Hier een filmpje van de overige danio's
[video]https://www.youtube.com/watch?v=RhHhGxngJ0s[/video]
 
Herbstnebel zei:
De corydoras panda die normaal gezien koeler water vragen schijnen er geen last van te hebben.
Logisch een warmere zomertemperatuur komt in hun natuurlijke habitat ook voor, en is enkele maanden helemaal geen probleem. Alleen jaarrond vinden ze niet prettig.

Al wordt je bak 32 graden dan is er nog niets aan de hand. ;)
 
Door het warme water komen je danio's misschien wat meer in paarstemming met als gevolg meer stress. Dat kan dan net even teveel zijn voor een zwak of oud exemplaar.
 

Terug
Bovenaan