long fin


michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Berichten
5,444
Omdat ik iemand anders zijn topic aan het vervuilen ben even eigen topic.

Ik heb sluiers en ben aan het kijken of ik er wellicht een algen eter bij kan/wil doen. Ik lees overal op het internet dat je dit beter niet kan doen ivm kans op beschadigen van de sluiers. Ik heb sluiers die op de bodem slapen en het wil/kan gebeuren dat de slobbers zich aan de sluiers te goed gaan doen en dat moet ik natuurlijk niet hebben.

Mijn neefje heeft een hele grote slobber en die vind ik heel mooi maar geen idee wat voor soort het is. Foto komt als hij klaar is met werk.

In andere topic al wat post gehad van nicolientje die aangeeft dat ze slobbers (zo noem ik ze even omdat ik niet weet welke soorten allemaal) meer heeft verkocht aan sluier eigenaars en deze geen problemen hebben.

Er word aangegeven dat ze een schuilhol nodig hebben maar als ik de vis van mijn neefje zie moet dat een verdomd groot schuilhol zijn want dit is een hele grote vis.

Moet even kijken of ik natuurlijk alle omstandigheden optimaal kan krijgen als ik besluit het te gaan proberen.
 
Die hele grote slobber is waarschijnlijk een gibbiceps of pleco of L001 alle 3 de soorten moeten eigenlijk in een bak van minimaal 2meter omdat ze echt mega worden

algeneters.jpg
 
Heb net een appie van neefje gehad en wat hij heeft is een veder fin meerval. 1 e filmpje op utube zeer gruwelijk filmpje een of andere gek die een goudvis aan hem voert :stom: Dus die gaat het niet worden hoe mooi hij ook is.

Laat me graag adviseren wat jij denk het beste is wat bij mijn sluiers zou kunnen. Zou ze dan ook graag bij jou willen afnemen. Ik hou erg van mooie lange staarten/vinnen dus de long fin? Heb je wat foto s wat je heb rond zwemmen? Hoeft niet stel op sprong hoor heb geduld. Zal dan ook nog het een en ander moeten aanpassen/kopen voor het soortje. Ik denk hele jonkies dat die in de bek van me sluiers gaan belanden, dat moet natuurlijk ook niet. Geen hele hoge tempraturen vis.

Zit te denken aan 2 maar geen koppeltje zodat ik er op eens 20 bij heb :D

Heb 1.60x50x50, wel wat stroming, 2 1501 filters, soms een bodem soms niet maar dan heeft de vis mazzel dan veel alg op bodem:D Moet geen stress kipje wezen ivm veel verversingen.

Heb op het moment 5 sluiers en ws komt er nog 1 tje bij die is ook in bewerking.
 
Ja een verderfinmeerval is geen slobber maar een echte rover.

2 Longfins kan prima heb momenteel enkel de blonde longfins voor verkoop en heb er nog precies 2 zitten die al wat groter zijn (cm of 6), kosten 5,- p/st, man/vrouw kun je nu nog niet zien dat uit zich vrij laat bij longfins (pas tegen de 12 maanden oud) dus kan ik je niet vertellen welk geslacht ze zijn op de foto de ouders van de blonde longfin, rechts de man, links de vrouw.
En dan hebben we de firered longfins (3de foto) een nestje sinds een jaar maar dat duurt nog minimaal 5 maanden eer die groot genoeg zijn voor verkoop, datzelfde geld voor de wildkleur longfin (2de foto)

kweekkoppel.jpg


etenstijd1-mrt2019.jpg


etenstijd-mrt2019.jpg
 
plecto.jpg
plectostomus%20gigant.jpg



was tijdelijk in 1m. daarna weg.
 
Nog andere soorten die je heb en zou kunnen?
 
Ja, ik weet het Bertus. Ben veel tegen gekomen niet doen. Maar ook wel tegen gekomen dat het geen problemen geeft. Nicolientje weet veel van dit soort en heeft ze ook aan andere sluier houders verkocht waar het geen probleem mee geeft. I

Ik heb grote sluiers, geen babys meer en de ruykin zal echt geen slobber op zich toe laten, die liggen niet op de bodem te slapen. De ranchu van mij twijfel ik aan maar mijn 2 grootste zijn wel bodem slapers. Maar dan hebben we het over 20 cm+ sluiers en ik denk toch dat z on algen eter ook niet zo maar op een z on grote vis gaat liggen knabbelen.

Ook stikt het in me aquarium van de algen, heb lichtelijk groen water dus eten in over vloed voor ze.

Ik zou ze dan ook graag van Nicolientje willen afnemen en wellicht kan ik iets met haar afspreken als het niet gaat dat ze terug naar haar gaan. Dan heb ik iets achter de hand mocht het echt niet goed gaan.
 
Hoe zit dat met de temperatuur in je bak?
 
Die zal ik dan moeten aanpassen. Ik heb nu kamertempratuur, s winters rond de 19 en zomers hoger gelang buiten tempratuur. Nu is dit 21 graden geen verwarming erin omdat er geen noodzaak is voor hogere tempratuur maar sluiers kunnen hoger, vreten alleen dan meer. Moet natuurlijk geen 26 garden vissen zijn.
 
Daar moet je ook naar kijken, veel van de slobbers moeten vaak vrij warm.
 
Ok. Nog even het praktische hoe oud worden ze gemiddeld? Moet ik verwarming gaan regelen en een schuilhol en voer (tabletten). Schuilhol is 1 genoeg? soort van omgekeerde kokosnoot of zo iets, hoe groot moet z on hol zijn en de ingang? Moet even iets gaan zoeken waar geen klungelende sluier in vast komt te zitten. Hebben ze ook hout nodig?

Duurt dan even natuurlijk. Moet dan langzaam gaan opbouwen met tempratuur. Maar is nu een graad of 3 omhoog dus dat is niet heel ernstig. Moet even technisch bekijken hoeveel verwarming ik in me 1.60 moet hebben. Ik vermoed dat 1 staaf dit niet voor elkaar krijgt.

Als het echt niet goed gaat met de sluiers wil je hem dan terug nemen?

Zit te denken om dan 1 gele te nemen dan kan ik zien of het gaat en dan zou ik later een wild kleur erbij willen nemen. De wild kleur vind ik het mooist. Dat duurt dan nog even maar dat geeft niet.

De rest regelen we via PM?
 
Ok. Nog even het praktische hoe oud worden ze gemiddeld? Moet ik verwarming gaan regelen en een schuilhol en voer (tabletten). Schuilhol is 1 genoeg? soort van omgekeerde kokosnoot of zo iets, hoe groot moet z on hol zijn en de ingang? Moet even iets gaan zoeken waar geen klungelende sluier in vast komt te zitten. Hebben ze ook hout nodig?

Duurt dan even natuurlijk. Moet dan langzaam gaan opbouwen met tempratuur. Maar is nu een graad of 3 omhoog dus dat is niet heel ernstig. Moet even technisch bekijken hoeveel verwarming ik in me 1.60 moet hebben. Ik vermoed dat 1 staaf dit niet voor elkaar krijgt.

Als het echt niet goed gaat met de sluiers wil je hem dan terug nemen?

Zit te denken om dan 1 gele te nemen dan kan ik zien of het gaat en dan zou ik later een wild kleur erbij willen nemen. De wild kleur vind ik het mooist. Dat duurt dan nog even maar dat geeft niet.

De rest regelen we via PM?

1 schuilplek is zat als je 1 vis neemt, meestal leg ik er wat meer in, in het begin zodat ze wat te kiezen hebben (hier was het een tijd geleden met een nieuwe groep knokken om een driehoekleghol, zaten 3 mannen de hele tijd omheen te draaien, dus maar wat meer driehoeklegholen erin gedaan en de rust weerkeerde, na een tijd d egroep gesplitst en nu is er 1 man met een driehoekleghol), qua formaat moet je naar de doorsnee van het leghol kijken, die moet 4 cm zijn. Ancistrussen kunnen als ze goed gehuisvest worden net zo oud worden als goudvissen.
En ja als het niet gaat mag je ze terug brengen.
De rest via pm is prima.
 

Terug
Bovenaan