Lifters, goed of slecht ?


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
Ik zit dus helemaal niet in de slakken behalve appelslak dan..
Zie ik ineens dit kereltje langs het raam kruipen, en zie ik er nog een paar hele kleintjes van ca. 2 mm, al kan ik nog niet zeggen of dat dezelfde zijn, die lijken nog nergens op

Uitvangen of zitten laten.. oftewel nuttig of plaag
Altijd plantjes in quarantaine gehad, wortels uitspoelen met koud water, steenwol verwijderen, blaadjes afspoelen
Over pak em beet 2 weken gaat het hele bestand over in de 1.20 bak, dus maak me er niet zo heel druk over, maar meer van meeverhuizen wel of niet ??

20201106_101532.jpg



20201106_101659.jpg
 
Laten zitten is een posthoornslak (panter tekening). Zijn goede opruimers en bij teveel makkelijk uit te vangen met een stukje komkommer.
 
Inderdaad een Posthoorn en ik zou ze zeker laten zitten.
 
Dus gewoon meenemen naar de andere bak ??
en hoeveel is te veel ??
 
Ik zou ze meenemen ja en ja wat is teveel. Als je niet overdadig voert dan valt het kweken wel mee denk ik en anders kun je deze jongens makkelijk met de hand weghalen of lokken met bv een voertablet.
 
Okay, nou dan maar hopen dat die andere niet weer heel wat anders gaan blijken te zijn
ook geprobeerd op foto te krijgen maar je ziet er niet eens een voor of achterkant aan zo klein nog

Bedankt voor de antwoorden
 
Als ze op poelslak of blaashorenslakken lijken zou ik ze gelijk elimineren, die zijn aanzienlijk lastiger weg te krijgen en v.w.b. uitbreiding zijn het net muizen
 

Terug
Bovenaan