Lido120 van Fozzy


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,528
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
Goedenavond,

Afgelopen week een Lido120 op de kop getikt op Marktplaats. Zwart met T8.
Zal hier proberen om een fotoalbum bij te houden van de opbouw enz.

Hoogstwaarschijnlijk gaat deze bak de kleine 60cm vervangen. Dus die vissen komen hierin, hebben ze wel wat meer liters gelijk. Komt een donkere achterwand in met zwarte bodem is de planning. morgen maar eens zien of ik tijd heb im een achterwand te halen.
 
Ik ben benieuwd Albert. Daar kun je een leuke bak van maken hoor.
 
Zal wel goedkomen denk ik zo
 
Dit is m, nu nog in de schuur..
RgjS6tvZGjvsACjThBRDcDaJ237b_WKj.jpeg
 
Mooi, voor hoge planten.
 
Daar kun je wel iets mee.
 
Wat nou? ? Lege bak zie ik...

Nou kan ik niet.mooi zeggen..haha
 
Goedemorgen Albert,

Succes met je spullen en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Met vriendelijke groetjes,
Harry

Sales manager
VeldhuisAquaria
 
Harry bedankt. Lampen hangen dr al in. Misschien nog ff omwisselen?
BzrscQDKD3nMhLWrcqAjgSWz0ArRHIzW.jpeg


Volgende week even naar de Gamma voor een contactdoos en een plaat van 40x50. Die wil ik op het laminaat leggen om de druk wat mooier te verdelen ipv alleen maar op de 4 steunpoten, ook vanwege onze houten vloer(geen beton).
 
Leuk he om iets van je bak zo te maken. Gaat vast goedkomen.
 
Leuke fase van de hobby. Veel plezier met deze bak.
 
Achterwandje op maat gesneden. Denk dat ik die nog maar ff vastkit. Kan die mooi t weekend over....en langer drogen in de schuur.
aSlcbwqFBtgSPnC8IO9eR9TALitXDEgX.jpeg
 
En die zit erin, geklemd met latjes met een stuk oud shirt op het glas. Wil natuurlijk geen beschadigingen.
Zit nog te dubben over de pomp. Heb op de 70liter een jbl 401. Maar denk dat die eigenlijk niet genoeg is.
Toch maar op zoek naar een zwaardere? Bijv jbl 700?
Jbl bevalt me prima, lekker stil en handig pompje om te onderhouden.
 
Mooi Albert,van de lampen krijg je zeker geen spijt.En ik zou de 701 nemen als filter.
 
Kan haast niet wachten. Maar soms moet dat ff...

Volgende week weer verder. De 700 is wel de oudere versie, heb in de 200ltr de 900 en is ook 5 jaar oud inmiddels.
Voordeel vd JBL's is dat de bakjes in het filter even groot zijn, kan dus vd 401 zo omwisselen naar de andere, scheelt ook weer bacterie opbouw natuurlijk.
 
Mooie bak en achterwand!
 
Waar je ook nog eens over na kan denken v.w.b. filter is het volgende.
Die e401 trekt de vervuiling/belasting van de Lido echt wel. Als het al aan iets scheelt is het de doorstroming. Als in plaats van een groter filter aan te schaffen er een klein Superfish Aquaflow 100 filtertje bijneemt (tientje ofzo), die je vult met enkel watten, dan is de stroming geregeld �n heb je een goede vanger van zweefvuil. Weg te werken met planten valt dat dingetje wel. Dezelfde truc hebben wij uitgehaald toen de 80cm rimboe een meterbak rimboe werd, in on geval dan e701 > e701 + Aquaflow 100.

Verder benieuwd naar wat er deze keer weer uit de hoge hoed komt! :)
 
Speaking of which, Ivo.....Ik heb nog een Aquael Turbo500 liggen. Kan ik dr natuurlijk dan bijhangen voor de stroming en zweefvuil.


Er komen dus de Apisto Panduro en de Axelrodi Riesei in uit het kleine bakje. Ze krijgen samen meer ruimte.
En dan kan ik nadenken over een oppervlakte visje erbij dus.
 
Paar plantjes besteld bij Apo, als aanvulling voor wat er in de 60cm zit, en ter aanvulling in de 200liter bak.

2x Echinodorus bleheri IPLANT AKTIE iplantwk
Echinodorus aflame
Echinodorus uruguayensis
Echinodorus latifolius
Echinodorus parviflora/parviflorus
 
Leuke keuze en niet al te moeilijke planten ook. Prima voor het plantenbestand lijkt me dus.
 
Fozzy zei:
En die zit erin, geklemd met latjes met een stuk oud shirt op het glas. Wil natuurlijk geen beschadigingen.
Zit nog te dubben over de pomp. Heb op de 70liter een jbl 401. Maar denk dat die eigenlijk niet genoeg is.
Toch maar op zoek naar een zwaardere? Bijv jbl 700?
Jbl bevalt me prima, lekker stil en handig pompje om te onderhouden.

Hoi Albert,

De keuze van de achterwand is achteraf een goede gebleken.
De Jbl 401 zou hem gemakkelijk aan kunnen ook gezien de biotoop(Zuid-Amerikaans). Voor iets meer overkill zou je voor de 701 kunnen gaan. Het prijsverschil is �5,50 en als je even naar mij vraagt krijg je de 701 voor de prijs van de 401.

Met vriendelijke groeten,
Harry
 
Puntje is alleen dat Albert de e401 al heeft die over zou gaan naar de nieuwe bak, dus het is niet slechts 5,50 meer maar een geheel nieuw filter kopen ;)
 
Mascha&Ivo zei:
Puntje is alleen dat Albert de e401 al heeft die over zou gaan naar de nieuwe bak, dus het is niet slechts 5,50 meer maar een geheel nieuw filter kopen ;)

Ach zo, dan word het een ander verhaal, dan had ik het even niet goed gelezen :oops:

Groetjes Harry
 
Zo dan. Die staat op zn plek.
Kleine bakje weggehaald, even elders geplaatst tot vrijdag. Dan ga ik verder met inrichten, planten komen morgen, en een stuk of wat uit t kleine bakje gaan over, ook de HN. Kan nu echt omhoog!
Er moet hout bij! Een mooi groot stuk voor weinig!...hint naar Harry?

Heb bodemplaatje eronder gedaan. Bodem gespoelt en gestort. Op een laagje leem en klei.
Pomp geplaatst, de E401, incl. de materialen waarop de 60cm draaide, dus bacteri�n draaien alweer.
Vrijdag water er voor een groot deel uit weer. Planten erin zetten, En water verversen uit de grote bak. Dat gaat hierin. En ook alles uit de 60cm gaat dr in. Bij elkaar zo'n 100 liter denk ik. Aanvullen met kraan/regenwater dan moet het weer kunnen.
Dan kunnen de vissen over, moet goed gaan. Is niet de eerste keer dat ik het zo doe.

De foto's vd verhuizing.

Tijdelijk plekkie vd 60cm, draait een Aquael Turbo500 in nu even.
MFS66F_6weQLsyLumcdxNW0AHVUQ_Sxg.jpeg

Daar komt ie te staan op een Betonplex plaat op t laminaat.
MFS66F_6weQLsyLumcdxNW0AHVUQ_Sxg.jpeg

Tadaa.... Mooie speaker he? Mission 773 voor de kenners.
MFS66F_6weQLsyLumcdxNW0AHVUQ_Sxg.jpeg

Wat n hoogte.
MFS66F_6weQLsyLumcdxNW0AHVUQ_Sxg.jpeg

Gevuld met 50 liter regenwater en rest kraanwater. Mooi licht geven die Dennerle lampen hoor.
MFS66F_6weQLsyLumcdxNW0AHVUQ_Sxg.jpeg
 
Lekker bezig Albert,ziet er goed uit!
 
Gezien hoe de lampen langzaam,opgloeien?
 
Ja. Apart, de jbl lampen in de meterbak gaan in 1x hop.
 
Precies,ik heb al jaren deze lampen.
 
Als de meterbak nieuwe moet, weet ik het wel. dennele dr in.
 
Mooi spul albert
 
Koopje van 60 euro, ophalen om de hoek bijna. Lampen, achterwand en grind waren nog duurder als t aquarium incl. Kast.
Strakke bak met bijna geen storende krassen op t glas.

Nu al blij mee.
 
Lijkt me wel ja
 
Heb er voor de lol eens de JBL ProScan op losgelaten.
De waardes actueel.
JK-9Mk3M8v20CPYXCOsiuxB37ELTjIBX.jpeg
 

Terug
Bovenaan