Lido 120 van Tchoutang


Tchoutang

Well-known member
Lid geworden
5 april 2005
Berichten
207
Locatie
's- Hertogenbosch
Hoi allemaal,

Al een hele tijd geen foto's of berichten geplaatst op dit forum maar blijf wel vaak kijken naar alle albums.

Nu toch weer eens zelf wat plaatsen! Vorig jaar heb ik mijn lido 120 verbouwd en draait nu wel lekker. Komende tijd ga ik wat dingen proberen om mijn aquarium energiezuiniger te maken. De resultaten zal ik dan ook plaatsen.

De techniek
- Co2 met magneetschakelaar
- Aqualantis led verlichting (438 mm)
- Eheim buitenfilter

En tijd voor wat foto's. Als eerste de bouw van de kast en de achterwand.
749337_0_82_cat_proof_frame.jpg


De achterwand:
866169_0_82_achterwand_begin.jpg


Het resultaat van het klussen in Januari:
443422_0_82_resultaat_kast.jpg


Totaal van juni toen bak mooi vol gegroeid is:
657999_0_82_aqua_met_kast.jpg


Details van juni:
772267_0_82_totaal_juni.jpg

679621_0_82_vesuvius.jpg

783424_0_82_barclaya.jpg
 
Sinds deze maand begonnen met Led verlichting en wat plantjes veranderd na de Vivarium beurs. De Barclaya liep wat terug na stevige bloeiperiode. Hoop dat deze weer oppakt na wat kleibolletjes erbij. De Werkgroep Acquatische planten gaf aan dat dit met voeding te maken heeft en niet zo zeer een rustperiode.

Het Led geeft wat andere kleur maar de Fissidens mos knapt er aardig van op! veel compacter geworden. Het brazilaans klimop had een voedingstekort maar sinds ik kalium toevoeg (op advies van WillemvanWezel) loopt tie weer goed uit. De Javavaren Trident gaat hopelijk ook groeien en geeft weer een mooie boom.

131927_0_82_qua_november.jpg
 
Ziet er prachtig uit!
 
Dank allemaal.

Visbestand
15x Nannostonus Marginatus
15x Hyphessobrycon amandae
5x Trichopsis Pumila
6x Pangio Kuhli
1x Neon Grondel

Ongewerveld:
- Vuurgarnalen
- Japonica Garnaal
- 2x ATYOPSIS MOLUCCENSIS
- 4x Sulawesi slakken
 
Gaan de garnalen & de Dwergknorgoeramie goed? Ik hoor dat de laatste vaak op garnalen jaagd
 

Terug
Bovenaan