Lido 120 (Killerfish)


Ook deze bak draait goed en is weer eens toe aan een update. Garnalen doen het goed en weer wat kleintjes gespot. Vanmiddag nog een tiental uit t filter gehaald en weer in de bak uitgezet. De brigittae zijn prachtig op kleur en het nieuwe schooltje marthae van deze week doen het ook super. De crypto's beginnen ook langzaamaan weer een beetje terug te komen

20221029_205150.jpg
20221008_215340.jpg
20221008_215317.jpg
20221008_215300.jpg
20221008_214000.jpg
20221008_213953.jpg
20221008_213928.jpg
20221008_201912.jpg
20221008_201903.jpg
20221025_215448.jpg
 
Ziet er leuk uit met die blaadjes zo! Wat voor blaadjes gebruik je? Dacht eerst even dat het platte steentjes waren😄
 
Hoe doen jullie dat toch om zo'n mooie bakken te maken :S
Zit dat al in het hoofd voor je eraan begint van zo gaat het worden,
of begin je daar gewoon stap voor stap aan en je ziet wel wat het word?
De jaren lange ervaring zal hier ook wel een grote rol in spelen,
want zie dat jij hier ook al vele jaren lid bent dus waarschijnlijk al lang met aquaria bezig.
 
Hoe doen jullie dat toch om zo'n mooie bakken te maken :S
Zit dat al in het hoofd voor je eraan begint van zo gaat het worden,
of begin je daar gewoon stap voor stap aan en je ziet wel wat het word?
De jaren lange ervaring zal hier ook wel een grote rol in spelen,
want zie dat jij hier ook al vele jaren lid bent dus waarschijnlijk al lang met aquaria bezig.
Ik denk dat er verschillende aspecten mee komen bij het inrichten van de bak. Een deel is kennis en ervaring. Je moet je planten kennen om te weten wat ze doen, en waar ze het meest effectief zullen zijn, kleine planten voor grote planten achter. En in mijn geval is het vooral veel dingen uitproberen en kijken wat wel en niet mooi is en de minder mooie dingen aanpassen tot het wel leuk staat. Je kan stapgewijs je aquarium inrichten om het jezelf ook makkelijker te maken, laag voor laag alles met voorbedachte rade. Maar er komt altijd een verrassing om de hoek kijken, een tak dwt niet blijft liggen of gaat rotten, een steen die niet mooi onder water lijkt of een plant die niet wilt groeien. De stroming, verlichting, je vissenbestand, de materiaalsoorten, temperatuur van alles kan een rol spelen in je inrichting. Jou plan: is een aquarium starten, vanaf daar gaat je inspiratie en iedee groeien. Alleen jij kan zien wat je ziet. En zie je niets? Dan blijf je net zolang bouwen tot je iets ziet. En zo maakt ervaring je rijker en zullen dingen sneller voor zichzelf spreken. Maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is op dit forum die kan zeggen, mn aquarium, hoe die er nu uit ziet, zo had ik hm vanaf dag 1 al helemaal voor me gezien tot op de detail!😄
 
Bak staat er heel mooi bij!
 
Nou, ik heb al wel redelijk een plan voor ik begin maar ook vooral gaande weg wel wat aanpassingen doen. Zo heel lang heb ik meestal ook niet nodig, maar kan me ook al heel goed een beeld vooraf vormen hoe ik het een en ander wil. Ja zal ook vast de ervaring zijn (kijk ook maar eens bij mijn andere topics in de handtekening), maar ook wel een stukje inzichtelijkheid. Gewoon doen. Dit is ik dacht kleine stukjes berkenblad. Zinkt vanzelf wel en is dan weer goed voor de garnalen om vanaf te grazen. Verzamelt zich door het filter een beetj ein de hoek maar prima, daar vinden ze het ook wel. Spraybar is bewust om de crypto te laten luifelen, dat lukt anders niet.
 
Bakje is leuk geworden Mike, je bewoners zijn prima op kleur. Een heel goed teken 😉.
 
Hoe gaat het met je bakjes?
 
Dat absoluut! En heel vet de nodige kleintjes ook al weer in de bak dus de combi met de brigittae is een goeie keuze geweest!
 
Leuk, die bewoners. welk visje is dat ook alweer, links boven?

gr Jurjen
 
Boraras brigittae bedoel je denk ik? Of de corydoras pygmaeus. Enige 2 soorten die er, naast dr garnalen, in de bak zitten. Die laten de kleine garnaaltjes ook met rust namelijk
 
Heey, jij hebt de spraybar van JBL aan de zijkant. Onwijs leuk ingericht aquarium @Killerfish - Mike. Vetgaaf, schijnt men dat in vaktermen te noemen.
 
Geen spraybar van Jbl, wel die van Oase. Normaal een hekel aan die dingen, omdat het er eigenlijk niet echt uitziet. Maar, tis de enige mogelijkheid om de balansea over het oppervlak te krijgen zonder dat ze voor de voorruit komen te hangen.
 
Vind die bak zo gaaf! Sfeervol!
 
Mooi ingericht bakkje (y)
groetjes Agnes
 
Heel fijn bakkie om naar te kijken. Mooie inrichting!
 
Mooi bakkie Mike en ik heb jaren de spraybar aan de zijruit gehad.
 
Tnx allemaal, ja hier vind ik de spraybar niet erg. Vanaf de bank ook bijna niet te zien omdat de bak wat schuin staat, dat helpt ook wel denk ik
 
Hier dan ook maar eens een update. Alles draait goed en groeit lekker door. Sinds dit weekend eindelijk wat habrosus in de bak zitten en wat extra, hele gave kwaliteit (waarvoor dank Stefan) crystal reds.

Bestand is nu af en bestaat uit ongeveer
10 pygmaeus
10 habrosus
15/20 met name brigittae (paar andere boraras soorten)
3 oto's
Crystal reds

20230226_002115.jpg
20230225_231810.jpg
20230226_205724.jpg
20230228_213724.jpg
 
Ook hier dan maar even een foto. Weinig veranderd dan dat er een gloednieuwe bak staat. Huidige setup met bodemfilter. Water krijgt binnenkort nog even wat thee voor de kleur
20230701_150254.jpg
 

Terug
Bovenaan