Lichtkap met Forex / PVC schuimplaat?


W

Wielke

Guest
zijn er hier mensen die al een "deksel" hebben gemaakt met deze platen?

Ben zelf nu bezig de spullen bij elkaar te verzamelen voor m'n bak van 140x80x60 en bij mijn laatste aqua wat ik bouwde vond ik het deksel nogal zwaar worden en daarom lijkt me dit materiaal perfect:

- lichtgewicht
- kunststof (waterbestending)
- de printbare versie is al aan 1 kant hoogglans wit...perfect voor in de lichtkap
- erg stevig, kan gerust een kat op gaan zitten
- plaat van 1560x1000x10 kost nog geen 4 tientjes

Het materiaal wordt vooral toegepast in de reclame business voor het maken van lichtgewicht buitenreclames.
 
Lijkt me in mijn ogen perfect.
Als ik een kap zou moeten maken zou ik ook voor hetzelfde materiaal gaan..
Buiten de genoemde voordelen is het ook nog eens heel goed te bewerken en te schroeven of verlijmen met de juiste lijm.
Eventueel is het ook in kleur verkrijgbaar, enkelzijdig of dubbelzijdig glans maar ook mat is een optie. Kleuren zou ik niet doen dan heb je een twee componenten verf nodig omdat er weinig weekmaker in dit kunststof zit is het niet zo te kleuren als polystyreen.
Weet niet of je in de reclame zit en waar je de plaat aanschaft maar je kan het eventueel ook nog laten vouwen in de vorm van een lichtkap zoals we die kennen...
Lichtdoorlatend lijkt me niet gezien de dikte die gekozen is van 10 mm eventueel zou het nog een slag dunner kunnen denk ik zelf aan de 8 mm
Ik kan geen nadelen bedenken...Ik heb zelf zo'n 23 jaar in de reclame gewerkt en vind het een zeer mooi materiaal.

succes en houd ons op de hoogte over de voortgang ;)
 
Kijk....thanx voor je reactie Immixronnie! Dat wordt bestellen dus :)
 

Terug
Bovenaan