LFS voor Sluierstaarten


K

Katy707

Guest
Is er in de buurt van Groningen / Drenthe en/of Friesland een goede LFS die keuze heeft in Sluierstaarten?
En dan met name uit Ranchu, Lionchu, Oranda en/of Pearscale?

Mijn voorkeur gaat uit naar Ranchu/Lionchu.

Ik zou graag alvast ter voorbereiding rond willen kijken in winkels voor deze vissen.

Wie kan me een goede LFS aanraden?
Evt. verder weg mag ook.
 
Ik heb je van de week een pb gestuurt met een link naar een goede website op Goudvis gebied. Daar zit ook iemand die handeld in HQ Goudvissen alleen is dat in Zuid-Holland.
 
ze kunnen die vissen vaak wel bestellen bij de gewone dierenwinkel, nadeel is wel dat je ze niet kunt zien van te voren. Eigenlijk nooit op gelet of frits kuiper ze heeft??
 
Als je goed wil beginnen kan je beter gewoon goede vissen kopen bij iemand met verstand van zaken. Wat bij dierenzaken zitten zijn weggeselecteerde dieren (Europa is het afvalputje voor de Aziatische kwekers want Europeanen willen minder geld neer leggen voor een vis dan Amerikanen en Aziaten.). En hoe kleiner het visje in de winkel hoe eerder weg geselecteerd, en hoe slechter de kwaliteit.
 
Die kleine winkelvisjes van 2 euro zijn juist de sterkste van allemaal. De duurdere vissen van hogere kwaliteit zijn vaak niet meer te redden als ze ziek worden, terwijl de 'slechte' visjes een hoop kunnen doorstaan. Als je goed kijkt zit er bijna altijd wel een exemplaar tussen dat prachtig kan worden en echt niet onderdoet voor zogenaamde HQ.
 
@ Botia: Bij de HQ vissen krijg je vaak de parasieten kado is mijn ervaring met die verkoper. Heb eens 2 oranda bij hem gekocht, 1 was binnen een dag dood en toen had ik een paar dagen later alleen maar schurende vissen. Dat is voor mij de reden geweest nu een zeer strenge quarantaine periode te hanteren.

Zelf haal ik mijn visjes in Nieuwe Pekela bij Fremabo. Heb zelf zeer goede ervaring met ze. Ik weet niet wat ze nu exact hebben zwemmen. Wat ik wel weet is dat hij HQ Sabao (die je geheel gecontroleerd parasiet vrij mee krijgt) en oranda heeft zwemmen.
 
Ik ken die verkoper alleen van naam maar de dieren die hij heeft zien er wel zeer goed uit. En waar gehandeld wordt komen ook weleens parasieten mee dat heeft elke handelaar denk ik. Al is het natuurlijk nooit leuk als je die perongeluk meeneemt en je vissen daar door worden aangetast.

Jones: ik heb ook weleens knappe visjes kunnen vinden in partijen slechtere. Maar voor de gemiddelde leek is het verschil vaak niet goed te zien door onkunde. De grotere maten van een euro of 5 zijn vaak beter van kwaliteit.
 
Wat is HQ bij vissen?
Ik had je eventueel wel een winkel willen aanraden, maar dat is in Belgi�... :(
 
High quality, maar echte HQ komt amper naar Nederland bij de meest gangbare fancy goldfish.
 
Ow dancht ik al :)
Bedankt voor het antwoord.
Hoe weet men trouwens of te wel of niet HQ zijn?
Die moeten waarschijnlijk zeer duur zijn :(
 
HQ is dat ze voor een groot deel perfect zijn. Dit is dus kennis (onder andere bouw, kleur, vinnen, schubben etc). Echte HQ is wel duur ja.
 

Terug
Bovenaan