Levend voer voor rovers


R

RichardB19

Guest
Hoi iedereen, ik zit al wat langer bij de roofvissen, en heb een paar weken geleden 2 hydrolycus armatus gekocht. Die eten dus alleen levend voer; guppen, tetra’s, molly’s enz enz. Nu is mijn vraag: kan dat geen kwaad? Ze groeien wel heel erg snel op levend en voerde sowieso weleens een gup aan mijn rovers maar deze eten alleen maar😅 wat zijn de nadelen en voordelen van levend?
 
Ah ja! Ze groeien echt heel hard, maar ik vroeg het ivm bacteriën en ziektes. Dat is waarschijnlijk niet iets om me zorgen om te maken
 
Ik ben wel benieuwd naar jouw aquarium met die twee Payara's heb je een foto?
 
Heb je ook dingen als regenwormen en meelwormen geprobeerd er bij te voeren of eventueel stukjes dode vis?
Alleen levende visjes is best prijzig tenzij je die daarvoor kweekt of er op een andere manier aan komt
 
In het algemeen wordt geadviseerd voor deze vis om die toch om te wennen naar diepvries vis en inderdaad regenwormen. Dat zal echter niet van de een op andere dag gaan en is een proces. Langzaam proberen wat anders te geven en kijken hoe dat gaat. Maar ook diepvries vis zal niet goedkoop zijn, dit is gewoon een duur visje om te houden ;)
 
Ben idd ook erg benieuwd naar wat foto's van jou. Hoe is het trouwens met je cichla? Volgens mij moet je wel grote bakken hebben en die zie ik altijd graag :)
 
Levende visjes is qua prijs wel te doen. Ik probeer altijd spiering te geven want dat eten de cichla’s ook, dat pakken ze niet. Zal eens regenwormen proberen idd. Vinden de vuuralen mischien dan ook wel lekker😋
 
0C323045-68C2-472B-B508-92A9E05FDE16.png

dit is een foto van 3 weekjes geleden. Hier heeft hij een neon tetra te pakken. Nu begint hij ook echt de ‘armatus’ kenmerken te krijgen😃
 
bij sommige hengelsport zaken verkopen ze diepgevroren inlandse zoetwatervissen (ook online)
dat kost ongeveer 4-5 euro per kilo dat zijn heel veel guppen
wormen vind je daar ook.

Wij hebben ooit een eco restaurant verbouwd daar zat een groen systeem in met een aqarium.
in dat aqarium zaten snoekbaarzen van een cm. of 30 die werden gevoerd met meelwormen daar deden ze het prima op
 
bij sommige hengelsport zaken verkopen ze diepgevroren inlandse zoetwatervissen (ook online)
dat kost ongeveer 4-5 euro per kilo dat zijn heel veel guppen
wormen vind je daar ook.

Wij hebben ooit een eco restaurant verbouwd daar zat een groen systeem in met een aqarium.
in dat aqarium zaten snoekbaarzen van een cm. of 30 die werden gevoerd met meelwormen daar deden ze het prima op
En bij welke hengelsportwinkel kan je die guppen halen?
 

Terug
Bovenaan