Levend voer bewaren


quistero

Well-known member
Lid geworden
28 september 2016
Berichten
5,771
Ik koop sinds kort af en toe levend voer maar zo'n zakje is eigenlijk te veel om in één keer in mijn bak te doen. Kan ik een deel van het voer ook in de koelkast bewaren? Blijft dit dan nog een paar dagen goed? Hoe doen jullie dit?
 
Is ook afhankelijk hoe vers het levend voer is als je het aanschaft,als het heel vers is kan je het nog een tijdje bewaren als je het koel en goed afgesloten opslaat.
Maar is dus afhankelijk van de kwaliteit dus goed kijken en ruiken voor je er iets mee doet.
Bij twijfel gewoon wat er over is wegkieperen ;)
 
goed kijken en ruiken voor je er iets mee doet.
Gelukkig niet poeven:brk:Dk
Zal volgende keer (als het mogelijk is) een deel bewaren. Zag gisteren door de watervlooien de vissen niet meer:oops:
 
Is ook afhankelijk van welke soort levend voer. Witte muggelarven en blackworms kun je lang bewaren, d.w.z. 1-2 weken, maar zoals John zie dat is afhankelijk van de kwaliteit. Tubifex kan ook even meegaan als het water niet te vuil is. Artemia en rode muggelarven gaan ook even mee, maar mijn ervaring is minder lang als de eerste twee. Watervlooien gaan in mijn ervaring niet al te lang mee.
 
Wat ik meestal doe is de ene helft voeren en de andere helft in een eierdopje in de koelkast en de dag erna voeren.
 
Ik houd het gewoon in het zakje in de koelkast.
Maximaal 2 dagen voor witte mug en artemia, drie voor watevlooien.
Rode en zwarte mug gaan dezelfde dag op, anders kan het weg.
 
Ik haal nu bij de Intratuin levend voer. Op vrijdag nieuwe voorraad en ik ga op de zaterdag. Rode mug en Artemia. Soms ook Tubifex.
Prijs is redelijk en kwaliteit vindt ik prima. Alles leeft nog als ik het voer. Dat is bij sommige winkels wel anders. Kan het ook wat dagen laten liggen
in de koelkast.
Wel jammer dat het niet meer is zoals vroeger, toen kocht je een grote pluk in een krant voor 1 gulden. Tegenwoordig krijg je maar erg weinig.
 
Dank voor de antwoorden.
Volgende keer zal ik het voer over 2 of 3 dagen verdelen.
 

Terug
Bovenaan