Leuke suggesties voor vis bestand voor Aqualantis fusion 70


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,825
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Goeie avond,
Ik ga binnen kort een nieuw aquarium opstarten een aqualants fusion 70 inhoud is 175 liter.

Nu wou ik een aantal leuke visbestanden weten voor dit aquarium.
Weet nog niet of ik het als een biotoop ga houden of hem als gezelschap aquarium.
dus meerdere suggesties graag.
 
Wat vind je zelf leuke vissen? Dat is makkelijker suggesties geven. Wil je een bak vol met planten? Juist meer met steen en (bijna) geen planten? Ook de inrichting is afhankelijk van je bewoners. Zo wensen veel bodembewoner juist een zandbodem, maar maakt de bodem minder uit als je enkel midden- of bovenlaagvissen hebt
 
Wat vind je zelf leuke vissen? Dat is makkelijker suggesties geven. Wil je een bak vol met planten? Juist meer met steen en (bijna) geen planten? Ook de inrichting is afhankelijk van je bewoners. Zo wensen veel bodembewoner juist een zandbodem, maar maakt de bodem minder uit als je enkel midden- of bovenlaagvissen hebt
Er komt een zand bodem in met veel planten met co2 en heb en kan wisselen met osmose water. Vissen die ik wel leuk vind zijn Zuid amerikaanse dwerg cichliden. of een gourami. al is een garnaaltje ook leuk
 
Trichopsis pumila
trigonostigma espei
dario dario
Neocaridina cf. davidi `Blue Dream`

zou dit er in kunnen of moet er nog wat aangepast worden.
 
Dario dario leuk klein visje, weet alleen niet of ze goed samen gaan met garnalen. Ik meen dat de vrouwen, maar kan ook de man zijn, slecht verkrijgbaar zijn. Espei en knorretjes gaan prima samen, leuke combi.
Vraag is wel of het samen gaat met de garnalen. Wellicht eerst eens aankijken met een wat goedkopere soort?
 
maar als ik wat meer aziatisch gericht zou willen houden wat is dan betere keuze voor de coridoras
 
en welke aantallen zouden passen
dacht zelf
3 Trichopsis pumila
10 a 15 trigonostigma espei
10 garnalen denk eerst vuurgarnaal of andere makkelijke soort.
dan nog even kijken naar bodem bewoner.
 
Misschien een leuke loach voor op de bodem?

- Kuhli Loach (Pangio kuhlii)
- Yo Yo Loach (Botia lohachata)
- Zebra Loach (Botia striata)
 
Schiet me opeens de Rosy Loach te binnen maar die heeft wel graag ietsje stroming. Ik heb ze in een Aqua 65.
 
Meeste winkels kunnen veel bestellen aan soorten. Een van de grootste leveranciers is www.ruinemans.com Wellicht daar eens op de site kijken wat ze allemaal hebben zwemmen en grote kans dat de winkel bij je in de buurt hier ook zijn vis bestelt
 
3x Trichopsis pumila
15x boraras maculatus
6x - 8x ringband snoekje
5x panda goby
10x vuur garnaaltje
5x nerite slak

Zou dit bij elkaar kunnen en zo ja dan heb ik denk wel leuk bestandje voor mijn bakje. (mischien andere bodem bewoner)
 
Ik zou de slakken niet nemen want die planten zich niet voort in zoet maar leggen wel een boel eitjes die vrij lastig te verwijderen zijn.
 
Zou qua ringbandjes gaan voor 3 of meer mannen met daarbij meer vrouwen dan mannen. 2 mannen is niet verstandig want kans dat die alleen naar elkaar dominant gaan zijn, met 3 wordt het verdeeld onderling. 1 is ook mogelijk, maar het zijn wel de mooiste dus meer is dan ook wel mooier als je het mij vraagt
 
Zou qua ringbandjes gaan voor 3 of meer mannen met daarbij meer vrouwen dan mannen. 2 mannen is niet verstandig want kans dat die alleen naar elkaar dominant gaan zijn, met 3 wordt het verdeeld onderling. 1 is ook mogelijk, maar het zijn wel de mooiste dus meer is dan ook wel mooier als je het mij vraagt
oke dan ga ik dat doen. Maar voor de rest goed bestand op de slakken na
 
Het zijn mooie slakken Jan, daar niet van maar ik heb ze ook gehad en ergerde me nogal aan al die eitjes die overal geplakt zaten destijds.
 
Nee nou ja wat ik hier begreep zijn er ook andere ervaringen maar zelf had ik wel veel eitjes in de bak en ervaarde dat ook als storend.
 
ja lss ik ook zie wel even wat ik doe, of andere slakken soort
 

Terug
Bovenaan