Leuke (kweek) vis gezocht.


TessaPrincessa

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2011
Berichten
237
Locatie
Noord Holland
Hoi Allemaal,
Mijn aquarium draait nu een weekje dus ik vind het tijd om te oriënteren welke vissen ik in mijn aquarium wil stoppen.
Als scholenvis ben ik geïnteresseerd in de groep koperzalmen. Ik wilde eerst een groep neon tetra's houden maar vind dat toch erg standaard.
Ik ben op zoek naar een vis die weinig eisen stelt qua waterwaardes, die niet super zwak is en de vis moet gekweekt (goed) verkrijgbaar zijn.
Foto van voorlopige bak zie je hieronder. Ik neem rustig mijn tijd met de opstart, vandaar dat er nog weinig hout/planten in zitten. Vissen komen pas in het aquarium als er veel meer planten in zitten.
Hebben jullie aanraders qua vissen?
alvast bedankt,
Groetjes Tessa
WhatsApp Image 2022-03-26 at 12.41.01.jpeg
 
Mooi formaat, ook!
Heb je al een idee of je het water wil verwarmen?
Jazeker. Ben aan het sparen voor een verwarming die ik tussen 2 slangen bij het filter kan koppelen. Ik heb ergens nog een hang thermostaatje liggen. Voordat mijn bak volledig is ingedraaid en is verwarmd komen er ook geen vissen in. Ik heb nog geen idee welke temperatuur het water zal worden. Dit hangt af van de vissen die in de bak zullen komen.
 
Ik heb over een een enkele week wel een Oase Biomaster thermo 600 voor je.
Hier zit een ingebouwd Verwarmingselementen in..
Het filter draaid nu op mijn 150cm bak die over een enkele week leeg, en weg gaat.
Dus als je interesse hebt mag je me een pm sturen.
 
Mooi formaat aquarium. Even een vraagje maar bedoel je koper of karperzalmen? Als je karperzalmen bedoeld vind ik de diamantzalmen “Moenkhausia pittieri” altijd erg mooi. Die zijn ook gekweekt goed verkrijgbaar.

CB16C0E9-E6FE-491B-833D-EA5BD3B6DA0F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Roodkopzalmen “Hemigrammus bleheri” is trouwens ook een leuke vis, wat anders van bouw dan de diamantzalmen.

68899558-2773-4D17-853A-146FE8A856F8.jpeg


D695D483-1D56-4B12-8012-1F8C7B12C99B.jpeg


Of als je toch koperzalmen bedoeld dan is de Hasemania Nana erg mooi qua schoolgedrag.

83C73FE8-F123-4901-8E9A-8523DC5BC61E.jpeg


 
Mooi formaat aquarium. Even een vraagje maar bedoel je koper of karperzalmen? Als je karperzalmen bedoeld vind ik de diamantzalmen “Moenkhausia pittieri” altijd erg mooi. Die zijn ook gekweekt goed verkrijgbaar.

Bekijk bijlage 341420
Woooow ja, ik bedoel karperzalmen. Vandaar dat ik zo weinig informatie vond :O
De diamantzalm vind ik erg leuk. Ik zag een school op marktplaats staan en besloot toen dus dat ik geen neon tetra's meer wil. Ik ben alleen bang dat deze vis als school te weinig opvalt en ik kon weinig informatie vinden.

Met hoe veel vissen moet ik deze soort houden en zijn er specifieke dingen die ik echt moet weten over deze vis?
 
Roodkopzalmen “Hemigrammus bleheri” is trouwens ook een leuke vis, wat anders van bouw dan de diamantzalmen.

Bekijk bijlage 341418

Bekijk bijlage 341419

Of als je toch koperzalmen bedoeld dan is de Hasemania Nana erg mooi qua schoolgedrag.

Bekijk bijlage 341417


Beide vissen vind ik erg leuk! ik bedoelde karperzalmen maar die koperzalm vind ik ook prachtig! Is de roodkopzalm niet lastig met de zuurte van het water? Die hebben liever zuur water toch Hoe zit dat met de hasemania nana?
 
Ik heb over een een enkele week wel een Oase Biomaster thermo 600 voor je.
Hier zit een ingebouwd Verwarmingselementen in..
Het filter draaid nu op mijn 150cm bak die over een enkele week leeg, en weg gaat.
Dus als je interesse hebt mag je me een pm sturen.
Ik heb al een filter gekocht. Een Eheim Pro 4+ 350. Ik had begrepen dat de Eheim iets stiller zou zijn. Maar bedankt voor je tip ;)
 

Terug
Bovenaan