Leuke blikvanger


Wat is een goede temperatuur voor kardinaaltetras en Bijlzalmpjes? Het zou ook fijn zijn als iemand d’r dan een apistogramma soort bij noemt die op m’n lijstje staat of die gewoon niet te moeilijk is:giggle:
 
Oké, dan valt die af. Het is prima als ze hun nest verdedigen aangezien ik dus geen andere bodembewoners wil nemen maar het moet inderdaad niet uit de hand lopen..
 
Welke temperatuur hebben Bijlzalmpjes eigenlijk nodig? Op internet staat 24 tot 28. De kardinaaltetras zitten liever rond de 23-24 en dat schijnt zelfs hun levensduur te verlengen! En dan kan ik op basis daarvan een apistogramma uitkiezen. Wat denken jullie?
Kardinaaltetra's zitten liever wat warmer dan 23-24 graden. Houdt je ze te koud dan zijn ze ook veel gevoeliger voor witte stip. Ze samen met marmerbijlalmen houden bij 27 graden kan prima!
 
Oké, welke apistogramma of misschien zelfs antenne Baarsjes zijn voor deze temperatuur het beste? + niet te moeilijk:)
 
Ik zou zelf het risico niet lopen.
 
Wat heeft dat nu te maken met een normale aquariumhobbyist? En vissen worden doorgaans zowel jong als volwassen aangeboden in een winkel. Het is net wat er dan aangeboden wordt. Die opmerking van jou snap ik dus niet.

Ik snap niet hoe jij toch met zulke opmerkingen aankomt. En hoezo heb ik het niet van mezelf? Ik weet echt niet waar je deze onzin vandaan haalt. Ik vraag me af of je niet moe wordt van jezelf? Maar het ziet er naar uit dat je toch een bepaalde frustratie in je hebt die je hier graag botviert op anderen. IK heb je eerder gevraagd om normaal en volwassen te reageren als je het nodig vindt om ergens blijk van te geven. Tot dusver heb je toch steeds de behoefte om over een grens te gaan waar ik totaal niet van gediend ben. Ergens heb je in jouw hoofd gehaald dat ik blijkbaar jouw vijand ben. Dat overigens nergens op gestoeld is. Maar goed, je reageert net zo negatief bij anderen. Iedereen mag zijn/haar mening geven over iets. Dat mag ik en dat mag jij zekers ook. Maar er is een verschil tussen een normale mening geven en een mening geven met een opruiende toon. Daarbij is jouw reactie totaal niet te linken met mijn reactie op de topic starter. Dus nogmaals, waar haal je toch die onzin vandaan?

Hier val je dus meerdere leden mee aan. Ook deze opmerking van jou is nergens op gestoeld.

Niemand is hier uit op ruzie. Niemand heeft hier wat verkeerds geschreven. Dus die emotie die je weergeeft, komt geheel vanuit jouw eigen persoon. Wordt alsjeblieft volwassen en val niemand lastig met die rare en nare opmerkingen die je herhaaldelijk pleegt op dit forum. Jij, ik en iedereen hierzo zijn welkom op dit forum en kunnen normaal een conversatie aangaan. En als je het niet kan helpen om zo te blijven reageren, wellicht is het een optie om professionele hulp te gaan zoeken. En praat over jouw frustratie. Maar reageer niet af op anderen omdat jou duidelijk iets dwars zit. En ik heb het gevoel dat dat niets met dit forum nog met één van ons te maken heeft.

Waarom lees je z'n posts uberhaupt nog? 🙊

Oké, welke apistogramma of misschien zelfs antenne Baarsjes zijn voor deze temperatuur het beste? + niet te moeilijk:)

Je kunt je vragen natuurlijk hier stellen en telkens wachten op antwoord, maar je kunt op sites als https://aquainfo.nl/ heel makkelijk zelf antwoord hierop vinden. Wellicht maakt het je zoektocht wat makkelijker en efficiënter :)
 
Je kunt je vragen natuurlijk hier stellen en telkens wachten op antwoord, maar je kunt op sites als https://aquainfo.nl/ heel makkelijk zelf antwoord hierop vinden.
Heel eerlijk, dat dacht ik ook. Je stelt vragen die ik voor je kan uitzoeken op aquainfo, maar je kunt dat zelf ook doen. Daarom heb ik niet geantwoord. Als je nou eerst het zelf onderzoekt en je hebt dan nog vragen waar je niet uitkomt, dan heb je grote kans dat mensen wel sneller gaan reageren op je vraag.
 
Ik denk dat bijna elke vraag op internet wel is te vinden en als men allemaal eerst zelf gaat zoeken dan is er hier bijna geen activiteit meer. Een forum is ook om vragen te kunnen/mogen stellen en ja soms is die al vaker gesteld maar ja dat hoort ook een beetje bij een forum;)
 
Ik snap jullie inderdaad wel maar er staat vaak bijvoorbeeld 22-28 graden bij en dan weet ik niet zo goed wat dan het beste is..
 
Ik snap jullie inderdaad wel maar er staat vaak bijvoorbeeld 22-28 graden bij en dan weet ik niet zo goed wat dan het beste is..
De aangegeven temperaturen zijn de temperaturen waarvan iedereen het er wel zo'n beetje over eens is dat het goed gaat. Een graad of twee hoger of lager kan vaak met overwenning. Verder daarbuiten is experimenteren, wat niemand je aan zal raden te proberen.
 
Ik denk dat ik er uit ben. Het bestand gaat worden:

-15/20 Kardinaaltetras
-8/10 Bijlzalmpjes
-Een koppel of harem Antennebaarsjes

Wat is beter? Een koppel of een harem en welk aantal van de kardinaaltetras en de Bijlzalmpjes past beter bij mijn aquarium?

Ik wil ze houden rond de 27. Misschien kan 25 ook want daar staat m’n aquarium nu op, zo niet zorg ik dat het 27 graden wordt:)
 
Oeps, nog een vraag vergeten. Kan ik 2 verschillende kleuren antennebaarsjes nemen? De Gold en de normale of gaat dat niet?
 
Ik denk dat ik er uit ben. Het bestand gaat worden:

-15/20 Kardinaaltetras
-8/10 Bijlzalmpjes
-Een koppel of harem Antennebaarsjes

Wat is beter? Een koppel of een harem en welk aantal van de kardinaaltetras en de Bijlzalmpjes past beter bij mijn aquarium?

Ik wil ze houden rond de 27. Misschien kan 25 ook want daar staat m’n aquarium nu op, zo niet zorg ik dat het 27 graden wordt:)
De Ramirezi wenst liever een PH onder de 6. heb je dat niet, dan kun je geregeld nieuwe gaan halen. ;) 27 graden is wel prima voor dit visje.

Zie dit artikel ook: https://aquainfo.nl/artikel/mikrogeophagus-ramirezi/

Wat betreft de Kardinalen zou ik voor 15 gaan. En 8 Bijlzalmen .
 
Oh jammer. Heeft u nog andere ideeën voor n apistogramma soort of misschien iets anders blikvangends?
 
Eigenlijk moet je hele bak een blikvanger zijn :)
Mikrogeophagus altispinosus kan ook wel in je bak, maar dat is denk ik alleen handig als je een bewezen koppel hebt. De formaat van je bak is volgens mij niet geschikt om te beginnen met een 6-tal vissen.

Een harem van een dwergcichlide kan vast wel, maar ik zou dan niet overal (bij)vis laten zwemmen in verschillende lagen.
Gewoon een dwergcichlide met evt nog 1 soort voor de bovenste waterlaag.

Weet je al wat de (Ph)waterwaarden zijn bij jou uit de kraan? Kan handig zijn bij het selecteren van vissen
 
Inderdaad ik dacht ook aan de Mikrogeophagus altispinosus. Ik wil m’n vissen graag halen bij Aquabeek dus..
 

Terug
Bovenaan