Leuk artikel over zelf maak vissen voer


Dan zou ik het eitje ff klutsen, zelfgekweekte zoutwaterartemia is dan ook zeer voedingsrijk, moet nog doordringen in het aqua,nazeg,wereldje.
 
Dan zou ik het eitje ff klutsen, zelfgekweekte zoutwaterartemia is dan ook zeer voedingsrijk, moet nog doordringen in het aqua,nazeg,wereldje.
ik denk dat je het eerste recept bedoelt uit de link?
 

Afgekloven vleesbotje happen ze ook lustig aan.
 
Bekijk bijlage 346704
Afgekloven vleesbotje happen ze ook lustig aan.

dat durf niet aan, maar mijn guppen krijgen nu enkel voer uit een potje dus vis voer flake's, de dieren winkel waar ik kom was een tijdje met vakantie hen nieuwe levering van vers voer wordt pas as woensdag geleverd, en dat ga ik ook zeker halen, maar intussen tijd probeer ik wat uit, want sommige Guppy's mogen best wel wat aankomen m.i
 
foute reactie van mij, de tweede reactie kwam van mij :cool:
 
Babygoudmollies lusten een stukje afgespoelde babi pangang voor de zondagšŸ˜
 
Al die jaren mochten de visjes vanachter glas kijken wat ik zat zit te eten en ik ben er nu achter dat ze wel meer als gekookt groen lustenšŸ¤—
Niet voor alle malawies geschikt want dan groeien ze soms uit tot monsters of krijgen ,problemen.
 

Bijlagen

  • 20220731_183558.mp4
    50.1 MB
Ik gaf ook altijd van alles aan mijn vissen, en heb toen hier op het aquaforum op mijn kop gehad dat ik dat deed. Het voeren van zoogdiervlees zou niet verteerd kunnen worden door de vissen, het voeren van fruit kan ziektes opleveren.
Ik ben braaf en doe het niet meer, maar ik weet niet meer wat nou wel en wat nou niet mag....

Wat ik in ieder geval nog wel altijd doe, is als ik rauwe vis heb schoongemaakt, krijgen ze bijv. de kop om zich op uit te leven. Levert horrorachtige plaatsjes op maar ze vinden het wel lekker!
 
Ik gaf ook altijd van alles aan mijn vissen, en heb toen hier op het aquaforum op mijn kop gehad dat ik dat deed. Het voeren van zoogdiervlees zou niet verteerd kunnen worden door de vissen, het voeren van fruit kan ziektes opleveren.
Ik ben braaf en doe het niet meer, maar ik weet niet meer wat nou wel en wat nou niet mag....

Wat ik in ieder geval nog wel altijd doe, is als ik rauwe vis heb schoongemaakt, krijgen ze bijv. de kop om zich op uit te leven. Levert horrorachtige plaatsjes op maar ze vinden het wel lekker!
Fruit bevat veel teveel suikers daarom kun je dat beter niet geven
 
Hier vonden de guppenclub, de dooier van het gekookte eitje heel lekker :smitten:
zowat alles ging op, alleen liggen er nu nog een paar hele kleine deeltjes op de bodem.
Ik heb een zwarte ondergrond, dus die zie je liggen, heb ze vanmorgen maar niet weer gevoerd.
 
Ik gaf ook altijd van alles aan mijn vissen, en heb toen hier op het aquaforum op mijn kop gehad dat ik dat deed. Het voeren van zoogdiervlees zou niet verteerd kunnen worden door de vissen, het voeren van fruit kan ziektes opleveren.
Ik ben braaf en doe het niet meer, maar ik weet niet meer wat nou wel en wat nou niet mag....

Wat ik in ieder geval nog wel altijd doe, is als ik rauwe vis heb schoongemaakt, krijgen ze bijv. de kop om zich op uit te leven. Levert horrorachtige plaatsjes op maar ze vinden het wel lekker!
ik weet het ook niet allemaal precies, ik ben echt een beginneling maar vond het artikel op internet, en ik wil deze week levend voer zoals garnaaltjes halen in de winkel.
het lijkt me zo saai als ze enkel maar vissen flakes krijgen.
 
In de meeste LFS (local fish shop) staat een diepvriezer met daarin diepvriesvoedsel voor vissen, zoals artemia, bloedworm, cyclops en nog veel meer. Dat zorgt dat je iets lekkers op voorraad hebt, en hoef je niet met levend voer te lopen sjouwen. (hoewel dat natuurlijk wel echte verwennerij is voor ze.)
En zoals ik al weleens eerder gezegd heb: als je een biobak hebt, heb je vliegenmaden. Ik oogst die 's ochtends (voor de bak in de zon staat, want dan gaan ze ondergronds) met een kwast en een bakje en dan veeg ik ze van de deksel. Feest!
 
Gekookte mosselen vinden ze ook heel smakelijk.
Ik deel zo een bak altijd met de katten en vissen.
 
Gewoon even een algemeen vraagje, hoe denken jullie over de resten die er achter blijven op de bodem?
gaat dat niet rotten?
 
hoe voer je dan z'n mossel?
Ik heb een veiligheidsspeld aan een touwtje en daar dan een wasknijper aan. Dan kan ik die mossel aan de speld in het aquarium hangen. Maar als ie op de bodem ligt, vinden ze 'm ook wel.

Gewoon even een algemeen vraagje, hoe denken jullie over de resten die er achter blijven op de bodem?
gaat dat niet rotten?
Ze moeten het in 24 u echt wel weg hebben en anders haal je het beter weg. Als ze een hele mossel niet weg krijgen, dan geef je een halve.
Beter een keertje extra een klein beetje, dan teveel ineens.

Zorg ook met al die snoeperijen dat 1 of 2 dagen vastendagen inlast. Gewoon geen eten geven die dag. Dat is goed voor mensen, is ook goed voor vissen.
 
Zorg ook met al die snoeperijen dat 1 of 2 dagen vastendagen inlast. Gewoon geen eten geven die dag. Dat is goed voor mensen, is ook goed voor vissen.
bedankt hier kan ik wat mee ;)
 
ik heb even de bodem wat omgewoeld, zodat de laatste restje naar boven komen, werkt prima, dat is hen eten voor vandaag.
 
Daar moet je wel voorzichtig mee zijn, dat kun je doen als je die viezigheid dan ook afhevelt. Anders komen erin Ć©Ć©n keer veel rottingsproduten in het water. Het fliter kan dat niet direct wegwerken, en dat is niet echt gezond voor je vissen. Als er nog iets eetbaars tussen zou zitten, scharrelen ze dat wel op. Zo niet, dan ontfermen de planten zich er wel over.
 
Daar moet je wel voorzichtig mee zijn, dat kun je doen als je die viezigheid dan ook afhevelt. Anders komen erin Ć©Ć©n keer veel rottingsproduten in het water. Het fliter kan dat niet direct wegwerken, en dat is niet echt gezond voor je vissen. Als er nog iets eetbaars tussen zou zitten, scharrelen ze dat wel op. Zo niet, dan ontfermen de planten zich er wel over.
okƩ bedankt, wellicht wil ik het net ietsje pietsje te goed doen, ik wist niet dat de planten de resten konden opruimen.
 
Nou de planten kunnen bij quotum heelveel meeropnemen ziet stikstof en co2 daar krijgen mijn opzetjes nooit genoeg van hoor.
 
okƩ bedankt, wellicht wil ik het net ietsje pietsje te goed doen, ik wist niet dat de planten de resten konden opruimen.
Is wel beetje bekend hoor dat die planten erop welgedijen
 
Tbone steak medium welldone met wat zout en peper. En komkommer voor de vocht en wat watervlooien erbij
 
Ja t is eigenlijk HET vocht.
Cistruzie
 
Ow dat is prima, zullen we er eenšŸ¤£apart topic voor openen?!
 
Is wel beetje bekend hoor dat die planten erop welgedijen
Ik heb al heel wat gelezen op het net. maar hierover nog echt niks.

Dus ben nu blij dat ik dat weet
 
Er zitten hier veel mensen die al die kennis in zich verzameld hebben en voor wie het inmiddels tot de vaste bagage hoort. Voel je niet dom ofzo, hier zitten de echte experts. En daar reken ik mezelf ook nog niet onder, ik ben nƩt beginner-af, en herken mijn meerderen :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan