Lelijke oxidator die erg opvalt wegwerken. Wie heeft tips?


Co2 en zuurstof zullen elkaar niet snel in de weg zitten dus dat is inderdaad een fabel maar wat heeft een zwaar beplantte bak er dan mee van doen? Planten geven toch juist zuurstof af dus ik zou het eerder verwachten in bakken met geen of weinig planten.
Juist planten geven meer O2/zuurstof af dan ze verbruiken tijdens de lichtperiode (duurt 8 tot 10uur), maar tijdens de donkere periode( duurt 14 a16 uur) verbruiken ze zuurstof net als je filter , bodem , vissen , garnalen als je dan iets mindere uitwisseling hebt aan het oppervlaktewater ( door kaamlaag , drijfplanten ,temperatuur , mindere filteruitstroom , langere donkere periode )
Het laagste O2/zuurstof gehalte heb je als de verlichting aangaat vergelijk / tel eens een minuut de ademhaling in het eerste kwartier en na 6uur lichtperiode;)
 
Laatst bewerkt:
Co2 en zuurstof zullen elkaar niet snel in de weg zitten dus dat is inderdaad een fabel maar wat heeft een zwaar beplantte bak er dan mee van doen? Planten geven toch juist zuurstof af dus ik zou het eerder verwachten in bakken met geen of weinig planten.
Als het licht uit is verbruiken planten zuurstof en scheiden ze CO2 uit. Misschien wanneer het licht nog niet aan is?

Edit: zie al dat het beantwoord was šŸ™ˆ
 
Misschien is het wel afhankelijk van wat je in de bak hebt zitten aan vissenbestand, beplanting en alles bij elkaar, dat dat invloed heeft op wel of geen meerwaarde van de oxidator?
 
Zover ik weet heeft Richard ook geen plantenbak en toch geen tekort. Ik ben het dan ook eens met zijn post en het zuurstof gehalte moet wel laag worden voordat je problemen krijgt maar met de waarden in de tabel zal dat met zelfs 30 graden niet het geval zijn.
In quarantaine zet ik rustig mijn discus op 35 graden. Geen zuurstof gebrek waargenomen en redelijk overbevolkt.
 

Terug
Bovenaan