lekspanning verwarming


DAFW

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2017
Berichten
292
Leeftijd
26
Beste lezers,

Voor mijn 112 liter aquarium heb ik een hydor externe verwarming.
Nu kreeg ik laatst een schok toen ik bezig was om wat drijfplantjes te verwijderen.
Nu heb ik dit al een keer gehad en heb toen de verwarming terug gestuurd en dit is dus de vervanging.
Na een mailtje kreeg ik als reactie terug dat de vorige verwarming niet defect was en dat die al een tijdje op hun show aquarium draait en dat ze uit goede wil mij een vervanging hebben opgestuurd.

Nu heb ik opgezocht hoe je de lekspanning kon meten en ik kwam uit op een lekspanning van rond de 7,5 volt.
Naar mijn weten is dit geen normale waarde en is de verwarming defect is.

Heb ik dit goed of zit ik er naast?
 
  • Leuk
Waarderingen: yov
Bij een echte lekspanning zal het wel veel hoger zijn! Ik voel ook dat de verwarming aan staat als ik mijn armen in het aquarium steek. (Ook een hydor) maar zoiezo best de verwarming uit de stekker bij onderhoud! Ik heb hier al slechte ervaringen mee gehad... onlangs is hier al een topic over opgestart.
 
Zou de verwarming gwn terug sturen en geld terug vragen, blijkbaar zijn het nogsteeds drama dingen...
 
Zou de verwarming gwn terug sturen en geld terug vragen, blijkbaar zijn het nogsteeds drama dingen...

Eerste keer heb ik dit ook gedaan daarna een vervanging gekregen en toen had ik er een paar maanden geen last van.
Deze keer geeft de webshop aan dat de vorige ook niet defect was en dus doen ze een stuk moeilijker over de garantie

Bij een echte lekspanning zal het wel veel hoger zijn! Ik voel ook dat de verwarming aan staat als ik mijn armen in het aquarium steek. (Ook een hydor) maar zoiezo best de verwarming uit de stekker bij onderhoud! Ik heb hier al slechte ervaringen mee gehad... onlangs is hier al een topic over opgestart.

ik heb het vergeleken met een superfish nano 100 watt verwarming niet het aller beste merk en verwachte dus dat mocht het geen defect zijn dat die ongeveer rond dezelfde waarde zou komen.
Dit was niet het geval en deze zat rond de 0,5 V dit leek me een normale waarde.
De lekspanning van de hydor is dus ongeveer 14 keer zo groot daarnaast lijkt het me niet normaal dat je een schok krijgt als je het aquarium aanraakt?
Ik heb dit dan ook nog nooit gehad met een superfish of eheim verwarming

Ook is het probleem pas na een paar maanden weer ontstaan waarom denk je dan dat het geen defect is?
 
Alle lekspanning lijkt mij onacceptabel...
Maar gebeurd vaker bij die hydor dingen, kijk maar ff op Google
 
Alle lekspanning lijkt mij onacceptabel...
Maar gebeurd vaker bij die hydor dingen, kijk maar ff op Google

Ja dat idee heb ik ook, ik heb het inderdaad gelezen maar de webshop zegt dat ze er super veel verkopen maar dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt.
En het is daarom een hele strijd om alles gewoon goed met die winkel af te handelen
 
En hoe goed kan jij liegen vanachter je scherm?

Tuurlijk zullen ze niet allemaal lekken, maar wel toevallig dat je 2x hetzelfde probleem hebt..
 
En hoe goed kan jij liegen vanachter je scherm?

Tuurlijk zullen ze niet allemaal lekken, maar wel toevallig dat je 2x hetzelfde probleem hebt..

Vrij goed denk ik, nog nooit echt geprobeerd:D

Normaal is het altijd puur geluk bij mij zal het wel puur ongeluk zijn zodra het geregeld is ga ik lekker voor een eheim ofzo
Jammer van de extra techniek in het aquarium maar is beter dan een schok krijgen:D
 
Met wat pvc is iedere staaf verwarmer extern te plaatsen ;)
C520DF06-9C41-41F0-B0DB-249843B3674E.jpeg
 
Ronduit belachelijk dat je aan het water kan voelen of je verwarming aan staat.
Ik heb dat nog nooit gehad.

Altijd superfish, juwel verwarmingen en één hs aqua.

Wel een keer gehad, maar toen kwam de stroom van een juwel filterpompje af.
 
zou er dan al meteen geen veilig gevoel meer bij hebben.

vind het overigens wel echt blut dingen, hoort regelmatig dat er wat aan mankeert.
 
Ronduit belachelijk dat je aan het water kan voelen of je verwarming aan staat.
Ik heb dat nog nooit gehad.

Altijd superfish, juwel verwarmingen en één hs aqua.

Wel een keer gehad, maar toen kwam de stroom van een juwel filterpompje af.

Blijkbaar komt dat wel vaker voor bij hydor verwarmingen alleen het vervelende is dat de webshop niet echt wil meewerken(weet niet of ik de naam mag noemen)
Ze geven aan dat ze zelf bij de vorige hydor verwarming geen defect hebben geconstateerd, ik heb daarna met een multimeter gemeten en daarna gevraagd of ze dit bij een goedwerkende hydor konden meten of dit ongeveer hetzelfde was wat zou betekenen dat dit dus standaard zou zijn voor hydor.

Krijg ik als reactie dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te meten.:S

Dan vraag ik me een beetje af hoe ze dan zonder te meten hebben geconstateerd dat er in mijn vorige hydor geen defect zit:stom:
 
Blijkbaar komt dat wel vaker voor bij hydor verwarmingen alleen het vervelende is dat de webshop niet echt wil meewerken(weet niet of ik de naam mag noemen)
Ze geven aan dat ze zelf bij de vorige hydor verwarming geen defect hebben geconstateerd, ik heb daarna met een multimeter gemeten en daarna gevraagd of ze dit bij een goedwerkende hydor konden meten of dit ongeveer hetzelfde was wat zou betekenen dat dit dus standaard zou zijn voor hydor.

Krijg ik als reactie dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te meten.:S

Dan vraag ik me een beetje af hoe ze dan zonder te meten hebben geconstateerd dat er in mijn vorige hydor geen defect zit:stom:

Pffff wat een onzin smoes is dat zeg. Maar ik wist het niet hoor dat die hydor zo kan zijn.
Zal hem niet kopen in de toekomst in elk geval, door jullie ervaringen.
 

Terug
Bovenaan