Lekkage, help!


mhuizer

New member
Lid geworden
1 maart 2022
Berichten
4
Leeftijd
37
Beste aquariumliefhebbers,

Ik heb een prangende vraag.
Mijn superfish aquarium lekt. Nieuw gekocht in februari 2022.
Ik heb een kort filmpje toegevoegd, waarin je ziet dat de kast beschadigt en hoe het filter loopt. Het valt me op dat het water hier ‘op’ lijkt te liggen, ik denk dat daar iets misgaat. Omdat de bak nu te zwaar is om te draaien, kan ik niet zien wat er aan de achterkant gebeurt. Als ik hem grotendeels leegmaak, kan ik hem keren, maar dan kan de filter natuurlijk niet aan, dus kan ik ook niet goed zien wat er gebeurt. Het is in ieder geval meer dan condens, staan echt plassen naast.
Het is laatst een poos goed gegaan toen ik hem niet meer tot de rand had gevuld, maar dat gaat nu ook niet meer op.

Heel graag advies!

Groet Marjolein
 

Bijlagen

  • IMG_1098.MOV
    30 MB
Als ik hem grotendeels leegmaak, kan ik hem keren, maar dan kan de filter natuurlijk niet aan,
Hoe bedoel je dit? Haal het filtermateriaal er even uit en leg het in wat aqauriumwater terwijl je bezig bent.
Loopt je filter goed door? Dit omdat je het idee hebt dat het water op het filter staat?
 
Ik heb als ik de video zo bekijk ook net idee dat het water slecht weg kan en wellicht via de achterkant eroverheen gaat.
 
Iedereen dank voor de reacties! Ik ga met de tips aan de slag!
 
Ja, filter loopt over en dat gaat dus mis. Doorvoer gestremd waarschijnlijk omdat het filtermateriaal vol zit. Draai eens zonder filtermateriaal en kijk of het dan niet overstroomt.
 
Tja toch een slecht systeem want dit is vast niet de eerste dan die zoiets overkomt.
 

Terug
Bovenaan