Lek in vijver


Alle Jopies op een houtvlot..

Heeft die maf er nou werkelijk zo'n giga dikke steur in zitten of zijn mijn ogen beslagen.. w0000000000t

Je kunt maar 1 ding cedric, en dat is aanpakken liefst met een paar man want het is nogal een klusje
Weersverwachting goed bekijken (met het oog op vorst ed.)
Veel, hele grote bakken regelen
Vissen uitvangen en onderbrengen in loods of wat
Vijver leeghalen, want pas dan zie je iets (zoals bijv. een steen, tak of wortel die door het zeil steekt, of een scheur of wat)
Kijken of er geen grote holte onder het lek zit, en zoja opvullen (als in sinkhole)
Oude zeil laten zitten, 2 keer nieuw zeil erover en vullen (wow want zo op het oog is dit is wel een vijvertje van een minimaal 20 kuub)


En dan de vingers maar kruisen of het allemaal gaat lukken in een weekend zonder dat de Meteo op tilt gaat

:edit:

Nog een keer gekeken..
Als je ziet wat er zoal voorbij zwemt is de eigenaar niet bepaald armlastig
Dat schept dan wel weer iets meer mogelijkheden :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eest dat gedeelte met vijvervalletje ontkoppelen .
En kijken of het waterverlies daar vandaan komt .
Palenboor pakken en op diverse plaatsen gaten boren , dan kan je zien waar de nattere stukken zitten (tenminste als het lek boven grondwaterniveau zit)
 
Ik heb zelf geen ervaring met vijvers, maar door mijn werk in de glastuinbouw wel ervaring met bassins.
Voor je de hele boel leeghaalt kan je er ook eerst zelf in gaan en het folie met de hand inspecteren.
Op de plek waar het lek zit word de grond/klei een stuk zachter, je voelt het water achter de folie.
Er zijn reparatie mogelijkheden om onder water het gat te dichten.
 
Toevallig weet ik ooit dit uit een anecdote , maar daar werd een pak melk in de vijver gegoten en de flow van de lichtere kleur in het water kon zodoende aangeven waar er een lek was
 
Die steur.. holyshidss die is echt wel dik 1m+

Wat voor voerschema zou de eigenaar hebben, een paar eenden per week ofzo ??

:ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan