ledstrip?


T

thijs v

Guest
Ik ben al een hele tijd bezig met zelf een aquarium maken.
Ik heb een lege bak gehaald en heb zelf een achterwand gemaakt en een paar decoratie stukken gemaakt.
Nu ben ik bezig met de kap en ik had mooie rgb ledstrips gezien.
Het leek mij een mooi idee om 2 strips aan de kap te maken, een blauwe langs de voorkant en zijkanten en een kleinere rode aan de achterkant.
Het leek mij leuk dat ik zo zonsopgang en ondergang kan nabootsen.
Ik vroeg mij af of nog meer mensen dit in hun aquarium hadden, wat de ervaring daar mee is en waar ik goedkope en goede strips zou kunnen kopen.
 
Ben je dan niet beter met een rgb(rood/groen/blauw) strip?
 
Hoe bedoel je Jurgen?
 
Ipv een rode en een blauwe strip gewoon een rgb strip nemen die ALLE kleuren kan combineren?
 
Ja dat is ook wat ik erin wou maar ik zat nu al te denken dat ik het dus rood en blauw wou ;)
Sorry had ik wat duidelijker moeten zeggen en het bericht.
Maar heb je er ervaring mee?
Mijn grootste zorg is eigenlijk of het wel voldoende licht geeft en het de plantengroei niet belemmerd.
 
Wat jij wil kan met 1 RGBledunit + een programmeerbare controller.
Daarnaast moet je dan nog een witte ledunit plus voeding nemen om aan voldoende licht te komen. Afhankelijk van je bakmaten neem je 1 of meer witte ledunits....kitelight.nl heeft de goede spullen.

Mijn Aquael van 150 x50x50 verlicht ik helemaal met 1 RGBunit en 3 witte ledunits.
 
Kan ik de RGBledunit programeren om eerst een half uur rood te zijn en dan blauw en aan het eind weer een half uur rood? (als voorbeeld)
Mijn bakmaat is 120x50x50.
Ik zal even op kitelight kijken maar ik weet eigenlijk vrij weinig van elektronica.
Toevallig iemand een tip wat er in zou moeten en een prijs daarbij? :)
 
Dat kan, maar dat zijn de duurdere controllers...
 
Eigenlijk heb ik niet zo veel zin er bakken met geld aan uit te geven.
Zou het goedkoper zijn om een blauwe en een rode led erin te doen?
 
Denk het wel. Maar zal schokkend overkomen denk ik.
Om echt een overgang te maken zal je nog steeds een lichtcomputer nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan