LEDs branden alleen nog zacht (TC420), probleem adapter?


Wat heb je nu gedaan? Nieuwe voeding?
Ja, ik heb een Mean Well 50.4W voeding aangesloten.

@benvo Ik heb het over het snoer van stekker naar adapter. Ik dacht dat wisselstroom betekend dat er niet meer een polariteit is voor het aansluiten omdat de stroomrichting continu omgewisseld wordt. Correct me if I'm wrong.
 
Ja, dat klopt wel. Twee draden maken in principe niet uit. In Nederland kan de stekker ook op twee manieren in het stopcontact. Dat zou anders ook problemen geven. De derde, de aarde, moet wel altijd op de juiste plek.

Draadkleuren zijn in Europa geel/groen voor aarde, blauw voor nul (N) en bruin voor fase (L). Maar in China heb je natuurlijk andere standaarden. Blijkbaar heb je meteen goed gegokt. Scheelt weer een zekering. 😁👍
 
Ja, ik heb een Mean Well 50.4W voeding aangesloten.

@benvo Ik heb het over het snoer van stekker naar adapter. Ik dacht dat wisselstroom betekend dat er niet meer een polariteit is voor het aansluiten omdat de stroomrichting continu omgewisseld wordt. Correct me if I'm wrong.
Wiisselstroom is een stroom waar de stroomrichting telkens wisseld, dat is juist.
 
Als netsnoer heb ik gewoon de opengeknipte snoer van de oude adapter gebruikt.
1 kanttekening is dit dik genoeg voor de nieuwe voeding vraag ik me af
Zou daar toch mee oppassen je wilt niet dat het snoer een gloeidraad wordt.:eek:
 
Ja. Door een krachtigere voeding te nemen wordt de stroom niet hoger. Dat bepaalt de lamp. De voeding kan meer leveren, maar doet dat alleen als er ook meer gevraagd wordt.
 
1 kanttekening is dit dik genoeg voor de nieuwe voeding vraag ik me af
Zou daar toch mee oppassen je wilt niet dat het snoer een gloeidraad wordt.:eek:
Tussen 36W en 50W zit niet veel verschil..
1mm2 word in de 230vac tot 1000w gedaan, 2,5mm2 tot 3600w.
Daartussen zit nog 1,5mm2 geen idee tot hoe ver die gaat.
Maar een standaard adapter durf ik wel op te gokken dat die 0,5 of 0,75 gebruiken wat naar mijn mening afdoende moet zijn voor 50w
 
Tussen 36W en 50W zit niet veel verschil..
1mm2 word in de 230vac tot 1000w gedaan, 2,5mm2 tot 3600w.
Daartussen zit nog 1,5mm2 geen idee tot hoe ver die gaat.
Maar een standaard adapter durf ik wel op te gokken dat die 0,5 of 0,75 gebruiken wat naar mijn mening afdoende moet zijn voor 50w
Klopt, al zijn de snoeren die bij adapters gebruikt worden meestal de dikke zwarte snoeren die voor PC voedingen gebruikt worden. Zeker wanneer deze ook een aardedraad heeft denk ik dat dit gewoon een 1mm2 zal zijn.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel TC420's gezien die stuk raken. Dan moet je wel heel gekke dingen gaan doen. De PCB is vrij netjes opgebouwd en de warmte geraakt die ook wel kwijt. Meestal is het idd de voeding, een kabel die wat slecht contact maakt door vocht en corrosie (in mijn vroegere installatie vaak de oorzaak) of een led strip die een interne kortsluiting heeft (ook weer door vocht/oxidatie). Ik zweer eveneens bij meanwell of delta power supplies
 

Terug
Bovenaan