Led


M

MyAqua

Guest
Ik zie tegewoordig steeds meer Led verlichting in aquaria.

Ik ben op het idee gekomen om dit te proberen:
http://www.miniinthebox.com/nl/rgb-veel ... 27456.html

Deze vast te maken aaan mijn lichtbalk en door de afstandsbediening kan ik zelf de kleuren kiezen.

Zo kan ik zonsopgang en zonsondergan mooi nabootsen leek mij.

Maar is dit mogelijk? en hoeveel rijen zal ik moeten hebben.

ik heb een trigon 190 (weet niet of dit interresant is)

Anders lijk het me wel leuk om dit te maken met minimaal 2 rijen.
 
Is rommel. Kan nooit tippen aan tl.
Led is enkel leuk voor wat avondsfeer.
 
Okee, misschien dat ik er dan 1 led strip in zet en even kijken hoe ik het met de kleuren ga doen
ik zoek eigenlijk fel paars en zacht geel (kleur van de zon) ofzo is wel mooi, heb ook al gezien blauw rood geel. dit zag er ook wel mooi uit
 
Ik heb er pas een gekocht maar dan voor 50 euro :mad: is met een draaischijf waardoor je de kleuren zelf bij kunt draaien. deze is wel erg goedkoop.

Heb dit ook gekocht omdat het savond zon bak ligt geeft anders mijn aquarium, en dit toch wat meer sfeer is.

werkt perfect hoor en ik wilde er ook geen tls uithalen omdat ik het overdag wel mooi vind een goed verlicht aquarium.



ik heb een strook van een meter denk ik en verlicht heel mijn aquarium van 1.5m

ddom37P--jLOdehKMBEhfy60aPJgnYCO.jpeg


ddom37P--jLOdehKMBEhfy60aPJgnYCO.jpeg
 
Wauw dat ziet er mooi uit! haha.
Ja ik zie vanalles, niet heel duur.
Denk dat als ik het zelf maak ik 40-50 euro kwijt ben (met geluk 30)
Heb ook al een complete strip gezien en daarbij kun je elk ledje een andere kleur geven (kun je ook zelf doen.)

Maar ik ga is kijken, even rondvragen of iemand van zijn werk niet een paar led strips mee kan nemen :)

En de TL's haal ik er ook niet uit, voorlopig nog niet.
als ik 100% wil overstappen naar Led dan ga ik het zo maken dat het echt de dag/nacht nabootst.

Sochtends een beetje oranjige kleur met licht blauw, smiddags geel met fel paars en dan savonds weer oranje met blauw en snachts licht blauw met rood en paars ofzo.

Maar dit duurt nog wel een hele tijd.

bennu meer op zoek naar paars-rood afwisslenend ofzo.

ga denk ik morgen even langs de bouwmarkt.
 
waarom zelf maken? zon ding werkt perfect. in iedergeval die ik heb, je kunt zo blijven draaien (Bij mij) van bijvoorbeeld donkergroen naar steeds lichter tot het overgaat naar geel dan weer naar lichtblauw tot donkerblauw, rood naar roseachting, paars stuk of 20 kleuren schat ik zo.

Maar die van jou link weet ik niet ofdat die waterbestendigd is (voor condens onder je dekplaten of lichtkap.) Ik heb die van mij in een aquariumswinkel gekocht dus ga ervanuit dat die dat wel is.
 
Moet je er dan ook nog een trafo bij kopen?
 
kon het wel allemaal los kopen (wel makkelijk als er een van de 3 stuk gaat, hoef je niet een nieuwe complete set aan te schaffen) de ledstrip zelf, het apparaatje waarmee je de kleuren insteld en de voeding. alledrie samen voor net geen 50 euro.
 
Heyy dat is handig, hebben ze er nog meer?
 
ja zoveel da ze ze zelfs verkochten :p , zal wel is proberen een filmpje te maken en mijn vriendin aan de schijf laten draaien en hier te posten van mijn aquarium.
 
Is gelukt maar wel echt heeeeel slechte kwaliteit filmpje. Je ziet hier niet zo goed hoe fijn je kunt afstellen per kleur zeg maar en ze draaid redelijk snel, maar geeft wel een indruk. Ook kun je hem als discolicht instellen maar dat lijkt met niet echt bepaald goed voor de vissen.

View My Video
 
Sorry lees het nu pas, ziet er leuk uit! ga ik zeker in mijn achterhoofd houden!

dankjewel voor de moeite :)

groetjess
 

Terug
Bovenaan