LED in Juwel Vision 450


B

Bolland

Guest
Goedenavond,

Graag wil ik een Helialux LED verlichting in mijn Juwel Vision 450 plaatsen. Nu twijfel ik of ik 1 of 2 van de LED balken boven mijn aqua moet plaatsen. 1 balk heeft 7200 Kelvin, 6750 Lumen, 54 watt.
De aqua is 151 x 61 x 64 met een gemiddelde beplanting.

Wie kan me helpen?

Groet Frank

Screenshot_20180211-194944.png
 
Ik heb dezelfde situatie. Ik heb 1 balk genomen, omdat dat voor een Zuid Amerika bak meer dan genoeg is. Ik heb hem vooraan zitten, waardoor het achterin vrij donker is. De vraag is wat je van plan bent met je bak.
 
Het is een gezelschapsbak met Anubias, Vallisneria, Bucephalandra, Ceratopteris, Microsorum, Lilaeopsis en waterpest. De bewoners zijn Mollies, platy's, koi guppen, cory's, Danio's, neon tetras en garnalen. Het is een blikvanger in mijn kamer. Dus de verlichting moet natuurlijk wel voldoende zijn. En voor de bovenstaande planten.
 
Ik heb deze in mijn rio 350 gehad. Ik ben hier niet tevreden over geweest helaas :( Ik vind de licht opbrengst van de standaard led balken van de rio 350 veel mooier! Misschien omdat het licht alleen in het midden omlaag ging. en mijn planten doen het nu ook veel beter. ik zie de helialux meer als toevoeging als je er 2 bakken in legt. Als zou ik deze zeker niet als vervanging van nemen.
 

Terug
Bovenaan